5 страхотни причини да консумирате череши

Наближава сезонът на черешите, което естествено повдига въпросът дали да ги консумираме и колко. А ако сме на диета, е нормално да се замислим и дали са подходящи за нашия диетичен режим.

587
полза от череши

Само мисълта за апетитни зрели череши събужда вкусовите ни рецептори и се размечтаваме за вкусни плодови салати и щедри топки сладолед. Но черешите са не само сладки и ароматни, но и подкрепят здравето ни по редица начини.

Нека видим тогава

Защо е добре да консумираме повече череши:

  1. Черешите са с ниско съдържание на калории и мазнини

Не се страхувайте от черешите, въпреки че са сладки. Те не са калорична бомба, напротив – съдържат малко калории и мазнини. Можете да ги консумирате и по време на диета, а на закуска са истинска наслада. Тъй като имат нисък гликемичен индекс, не повишават значително нивата на кръвната захар.

Смело можем да кажем, че черешите са естествено сладка храна, която чудесно замества захарните изкушения и се грижи за здравето ни. Те съдържат едва 60 калории на 100 грама, а техните фибри ни карат да се чувстваме сити. Благодарение на пектините храносмилането ни работи по-добре и метаболизмът се подобрява.

  1. Черешите съдържат ценни витамини

Вероятно не сте замисляли дали черешите са витаминозна бомба, защото са очарователно вкусни?

Обикновено посягаме към тях, привлечени от свежия и апетитен вид, а не за да попълним липсите си на витамини. Но те действително съдържат някои витамини, които са с огромно значение на човешкото тяло. Най-важни от тях са: витамин С, витамини от група В, фолиева киселина.

Така че, когато настъпи сезонът на черешите, ги включете смело в ежедневното си меню.

  1. Черешите съдържат важни минерали

Освен витамини, черешите съдържат и важни минерали като: калций, калий, натрий, фосфор, магнезий.

Както всички знаем, калцият е важен за здравината на костите и зъбите, а магнезият и калият се грижат за сърцето и ни предпазват от редица заболявания.

Натрият пък в здравословни количества стабилизира кръвното налягане.

  1. Черешите съдържат антиоксиданти

Черешите съдържат растителния пигмент антоцианин в голяма концентрация.

Антоцианините имат силно антиоксидантно действие, подобно на витамин С или Е. Те се свързват със свободните радикали в организма ни и предпазват клетките. Това може да забави процеса на стареене.

  1. Черешите намаляват пикочната киселина

Консумирането на череши може да помогне при подагра, защото намалява натрупването на пикочна киселина. Проучванията показват, че рискът от подагра при любителите на череши спада с 35% в сравнение с тези, които не консумират от вкусния плод.

Ето защо черешите са чудесна профилактика за хората с високи нива на пикочна киселина.

Звучи невероятно как плодове с такива скромни размери могат да имат такива впечатляващи ползи за човека, но те са факт. Хубавото е и че можете да ги замразявате, тъй като не траят дълго. Обезкостете ги и ги съхранявайте в торбички във фризера.

В заключение можем да кажем, че черешите са добри за сърцето, чудесни за диетата ви, насърчаващи за имунната ви система, полезни за кожата и кръвоносните съдове. Затова им се наслаждавайте, когато са пресни и свежи и се възползвайте от изобилието на възможности за тяхната консумация.