Как да се справим с хъркането: То може да отрови живота на почти всеки

729
Как да се справим с хъркането

Хъркането може да отрови живота на почти всеки. Какъв е основният му проблем? Кой страда повече – хъркащият или хората около него? Кои са най-опасните последици от това явление?

Защо хората хъркат?

Факт е, че хъркането засяга почти всички, както жените, така и мъжете. В началото мнозина го срещат само от време на време. И само около 25% от хората хъркат практически всяка вечер.

От този брой мнозинството са мъже – около 70%. Освен това, проблемът в началния етап засяга предимно хора с наднормено тегло и възрастни хора, а не младите и слабите.

Защо се случва?

Тайната на хъркането се крие във физиологичните особености на структурата на назофаринкса и гърлото, които се отпускат по време на сън, което допринася за стесняване на лумена в дихателните пътища. В такава ситуация липсата на въздух по време на сън ви кара да дишате през устата и провокира хъркане.

В други случаи хората могат да хъркат по време на настинки и други подобни заболявания. И отново всичко опира до дишането през устата. Запушването на назофаринкса може да бъде причинено и от формата на носната преграда, наличието на полипи или други подобни.

Какви са последствията?

Проблемът с упорито хъркане е невъзможността да се наспи достатъчно и в резултат на това сънливост и натрупана умора. Следващият симптом ще бъде намалена концентрация и постоянни главоболия. Също толкова важно е, че хъркането може да повлияе неблагоприятно на сърдечно-съдовата система и да провокира хипертония.

Как да се справим с хъркането?

  1. На първо място, трябва да посетите лекар – именно той е в състояние да определи компетентно причините за проблема и да даде всички необходими препоръки.
  2. За укрепване на мускулите на гърлото и устата се препоръчва използването на дъвки, разбира се, в разумни граници.
  3. При настинка – консултирайте се навреме с лекар и не започвайте лечебния процес на своя глава.
  4. Следете под лупа вашата диета. Тя не трябва да съдържа мазни, пържени и несмилаеми храни, които могат да предизвикат хъркане.
  5. Не се препоръчва да се злоупотребява с успокоителни и сънотворни – употребата им също влошава проблема.
  6. Направете добър скрининг за всяка алергия, причиняваща проблеми с дишането.
  7. Ако сте с наднормено тегло – опитайте се да се движите повече и да се храните правилно.
  8. Пушенето е навик, който се отразява зле на състоянието на назофаринкса. Опитайте се да се отървете от тази вредна зависимост, тъй като храчките, натрупващи се в ларинкса и трахеята, са не по-малко виновни за хъркането.
  9. Злоупотребата с алкохол е един от най-сериозните фактори, провокиращи хъркането. Дори и при тези, които по принцип не са склонни към това.
  10. Обърнете внимание в каква поза спите. Препоръчва се хората, склонни към хъркане, да спят настрани или по корем. Поза „по гръб“ – допринася за прибирането на увулата в назофаринкса и съответно появата на хъркане.