Полезни храни за мозъчната дейност

183

Често сте пренатоварени и изморени, а имате и чувството, че паметта ви не работи. Една от причините мозъка да блокира и да не може да контролира ежедневните функции на организма, е изпитването на глад.

Мозъкът ви не работи, когато има нужда от определени хранителни вещества. Ако искате да провокирате работата на мозъка, включете в ежедневното си меню храни, които съдържат мастни киселини, протеини, антиоксиданти и въгленхидрати.

Представяме ви списък с най-полезните храни за активиране на мозъчната дейност.

Храни за мозъка

Червени плодове

Червените плодове съдържат антиоксиданти, които възстановяват мозъчните клетки. Ягоди, череши, къпини, боровинки, нар са в групата на червените плодове, които имат силата да пречистат тялото от токсини и същевременно да подобряват мозъчната дейност.

Ядки

Доказано е, че ядките подобряват мозъчната функция, защото съдържат протеини, фибри и други полезни вещества за умствената дейност. Бадемите, фъстъците, тиквените семки, овесените ядки, орехите и лешниците оказват положително влияние и върху вашето настроение. Добавете една шепа ядки към закуската и активирайте паметта.

Зеленчуци

Зеленчуците с наситени цветове като доматите, тиквата, броколито, цвеклото, червените чушки са полезни за мозъчната дейност, защото забавят процеса на стареене на мозъчните клетки. Колкото по-често консумирате такива зеленчуци, толкова по-бързо мозъка изпраща командни съобщения какво да правите. Тези продукти, имат ролята да защитават мозъка.

Риба

Рибата и морски дарове съдържат голямо количество омега-3 мастни киселини, които подхранват мозъчните клетки. Консумирайте риба и морски деликатеси няколко пъти седмично, защото мастни кисели подобряват човешката концентрация. Мозъкът е изграден от голямо количество мазнини и се нуждае точно от такива съставки за да засили способността за запаметяване.

Яйца

Яйцата са добър стимулатор за функциониране на мозъка. За да работи добре мозъка има необходимост от протеини, а яйцата са богат източник на протеини, омега-3 мастни киселини и витамини от група B.

Мляко

Млякото подобрява паметта и помага мисловния процес. Лекарите съветват да нахраните мозъчните клетки още от сутринта и да си улесните мозъчната дейност за целия ден. Комбинацията кисело мляко и червени плодове е идеална за подобряване на умствените способностти.

Кафе

Кофеинът е съставка, която събужда умствената активност. Но внимавайте да не прекалите с кофеиновите кафета, защото ще демотивирате работата на мозъка.

Също така мозъчната дейност може да бъде подпомогната от храни, които представляват богат източник на желязо.

Солта, алкохола и всички нездравословни храни, които не са полезни за организма забавят работата на мозъка. Вие имате нужда от правилното функциониране на мозъка, а той има нужда от здравословно хранене, движение, четене и активно общуване с хората около вас.