Какво е сутрешна умора и опасна ли е тя

141
Сутрешна умора

Какво е сутрешна умора? Всъщност, малко хора са запознати с последствията. Не става въпрос за случайната умора, която понякога се усеща сутрин.

Това не е заболяване, което можете лесно да откриете. И често остава незабелязано. Нека видим признаците.

Признаци на сутрешна умора

Флуктуация на умората

Веднага щом отворите очите си сутрин, разбирате, че просто не можете да станете, защото сте твърде уморени, за да го направите. Чувствате се слаби и немотивирани и всичко, за което можете да мислите, е да останете в леглото още един час.

А когато все пак се принудите да станете и да се приготвите за работа, забелязвате, че всъщност не сте толкова уморени, колкото сте си мислели преди няколко минути. Ако силната умора изчезне с напредването на сутринта, но се появи отново преди обяд, това е знак, че страдате от сутрешна умора.

Световъртеж

От време на време може да се появи замайване и това не е проблем само на бременните жени. След тежък ден вчера, може да почувствате замаяност, когато станете сутрин. Ако това се случва всеки ден, тогава това е симптом, на който трябва да обърнете повече внимание.

Депресивно настроение

Докато сутрешната депресия е често срещана при хората „сови“, „чучулигите“ също могат да я изпитат. Когато настроението ви е лошо без причина или имате пристъп на паника, тогава може да страдате от сутрешна умора и сутрешна тревожност. Посетете лекар, преди тази сутрешна умора да се превърне в психически срив.

Сухота

Със сигурност е нормално да се събуждате със сухота в устата сутрин, особено през летните месеци. Но не е нормално да се събуждате със сухота в устата и сухи очи. Това са два симптома на сутрешна умора, които може да са признак на някакво основно заболяване или състояние. Сухотата може да бъде причинена от пиене на алкохол, хъркане и дехидратация.

Има много причини за хронична умора сутрин. В допълнение към четирите признака, споменати по-горе, може да имате и проблеми с определени медицински състояния, които влошават сутрешната умора. Някои от тях са захарен диабет, хипотиреоидизъм, анемия, жлезиста треска и хронична тревожност.

Прегледайте моделите си на сън, възприемете по-добри навици, преминете към балансирана диета и не работете след 18:00, ако е възможно. И най-добре се консултирайте с лекар, за да сте сигурни, че нямате сериозно заболяване.