Как да се отървем от лошите мисли

441
Как да се отървем от лошите мисли

Има много повече вреда от негативните натрапчиви мисли, отколкото можете да си представите!

Ако ви преследват през цялото време в ежедневието, значи рискувате не само настроението си, но и цялостното си здраве. Такива мисли могат да доведат до безсъние, загуба на апетит и дори депресия!

Затова трябва да се научите да побеждавате натрапчивите мисли. Тогава животът ви ще бъде много по-добър! Психолозите обясняват как да стане това.

Помощ от приятел

Ако ви е трудно да прецените адекватно колко непродуктивни и дори глупави са лошите мисли, може да потърсите помощ отвън. Най-добре е да споделите с някой, на когото имате доверие и на чието мнение цените. Поговорете с приятел и си запишете на лист хартия някои от по-важните неща, които сте осъзнали в него. Така следващия път, когато в главата ви нахлуят лоши мисли, може да прочетете отново написаното.

Рационализация

Обсесивните мисли вероятно нямат нищо общо с реалността. Те са продукт на разбитите ви нерви и негативни чувства като страх или безпокойство. Но ако постоянно се роят из мозъка ви, вие се самонавивате още повече. Опитайте се да анализирате има ли някакво основание за тях. Помислете как да направите нещо, което може да промени ситуацията към по-добро.

Задайте си следните въпроси:

„Това е вярно ли е?“

“Какви факти потвърждават, че това е вярно?”

“Как се чувствам, когато си мисля за това?”

„Как щях да се почувствам, ако не мисля за това?“

„Какво трябва да направя, за да накарам тази мисъл да си отиде?“

Така ще намерите точен начин да се отървете от проблема, ако той наистина съществува или осъзнаете, че проблемът е измислен и не бива да се тревожите за това.

Визуализация

Страхувате ли се или се притеснявате за нещо, което може да се случи в бъдеще?

Например, че при представянето на вашия проект ще стане гаф, че свекърва ви ще започне отново да ви чете конско и няма да се сдържате и да се карате с нея. Вместо да прогонвате тези мисли, опитайте се да си представите, че това събитие вече се е случило.

Свържете въображението си, визуализирайте картината възможно най-реална и обемна. Почувствайте всичко, което можете да почувствате, когато се окажете в такава ситуация: отчаяние, срам, болка и т.н. Колкото по-ярки са вашите визуализации, толкова по-добре. Може дори внезапно да заплачете, но и това, колкото и да е странно, е добре. Прекалено интензивното изживяване ще ви измори и вие, волю-неволю, ще се почувствате уморени да мислите още за това и така ще се заемете с нещо друго.

Вашата собствена мантра

Може би мото, ред от любимото ви стихотворение или цитат от философ – всички от изброените неща може да ви помогне да се справите с негативните мисли. Изберете думи, които ви успокояват и ги повтаряйте винаги, когато лошите мисли влязат в главата ви. Например, „Ще мине, не е страшно“.

Фокусирайте се върху нещо конкретно

Неприятните мисли са склонни да ни преследват, но когато мислим за други, по-належащи проблеми, не изчезват по естествен път. Така че опитайте се да ги изместите!

Направете нещо, което напълно ще ви погълне: помогнете на детето си да нарисува котка, подредете нещата в килера, сравнете цените на продукт, който искате да закупите в различните магазини. Захванете се с нещо наистина важно, а не със нездравословни фантазии.