Как да се борим с безсънието

302
Безсъние

Не е пълнолуние, а вас ви измъчва безсъние. Въртите се в леглото, но пазите тишина, защото всички спят. Това е поредната безсънна нощ. И най-лошото тепърва предстои.

Тъкмо, когато трябва да отидете на работа мозъкът ви заспива. Чудите се как вашата приятелка за секунди заспива и не се буди през нощта, въпреки че живее на доста шумно място.  Тя спи спокойно на музика, а на вас ви пречи и звука на асансьора. Толкова здраво спи, че може някой да я изнесе с леглото без да разбере. Стресът на работа, ежедневната тревожност и преумората не ви позволяват да заспите. Не само 8-часовият сън е от решаващо значение, има други фактори, които предизвикват безсъние. Следните съвети ще ви помогнат да по-добрите съня си преди да протегнете ръка към лекарствата за сън.

Победете безсънието – съвети

Учените препоръчват вечеря поне 2-3 часа преди лягане

Опитайте да се храните 3 пъти дневно, а за вечерята да има точно определен час. Преяждането може да предизвика безсъние. Но ако си легнете гладни, мозъкът няма да може да заспи, защото се чувствате гладни. И ще се наложи да ставате по сред нощ  за храна.

Учените съветват да вечеряте поне 2-3 часа преди лягане. Колкото храната е по-лека, толкова сънят ще бъде по-здравословен.

Изградете хигиенни навици преди лягане

Преди лягане почистете ежедневния грим, измийте лицето си, вземете релаксиращ душ… и миенето на зъбите е задължително!

Горещият душ ще ви успокои, стопли и ще ви направи сънливи.

Хигиените навици и козметичните процедури преди лягане действат отпускащо. Опитайте се да си легнете и да се събудите в почти едно и също време всеки ден.

Изключете лампите, компютъра и телевизора!

Спалното бельо, възглавницата и пижамата

Спалното бельо трябва да бъде чисто и изгладено, а леглото удобно. Изберете възглавница, която не е много твърда и висока, а просто леко да повдигне главата. Стайната температура в спалнята трябва да бъде около 16-17 С°. Учените твърдят, че хората могат по-лесно да заспят на ниски температури, отколкото в много топла стая. И не забравяйте преди лягане да проветрите стаята.

Много дами подценяват важността на пижамата и спят в каквото намерят. Удобна пижама е изработена от приятна материя, която позволява на кожата да диша. Да,  нощницата може да ви осигури качествен и здрав сън.

Направете събуждането приятно

Изложението на стаята също оказва влияние върху съня и събуждането. Позволете да ви събудят сутрешните слънчевите лъчи. Събуждането от слънчева светлина е по-благоприятно, отколкото събуждането с алармния beep beep beep звук  на телефона. Но за всеки случай нагласете алармата за събуждане с приятна мелодия.  И не забравяйте да изключете лампите, компютъра и телевизора!

Една стара поговорка казва „Утрото е по-мъдро, от вечерта“ и наистина е така. Ако цял ден сте работили, оставете мозъка да си отпочине и не мислете за проблемите от деня. Насочете мислите към хубавите неща, които очаквате да ви се случат.