Как да преодолеем депресията

242
Как да преодолеем депресията

Преди да говорим за преодоляване на депресията, нека първо изясним какво я причинява. Това могат да бъдат няколко фактора:

  • Ниско самочувствие
  • Лошо настроение
  • Песимизъм
  • Вина
  • Постоянна липса на пари
  • Дългове

Последствията от това са, че не сте способни да правите нищо, губите апетита си, постоянно се чувствате сънливи и дори мислите за самоубийство.

До какво може да доведе депресията?

Когато си депресиран, започваш да се ровиш в себе си, в своите грешки, не спираш да мислиш защо животът ти нещо не се получава и други неща от този род. Появяват се въпроси от рода на: „Защо не съм като всички останали?“.

Постоянна поредица от неуспехи сякаш ни всмуква във фуния от проблеми и човек просто няма идея как да излезе от това състояние. Най-голямата грешка е, когато заради това започва да пие или се пристрастява към психотропни лекарства, което допълнително влошава картината. Какво съветват психолозите в този случай?

Научете се да контролирате мислите си

Превключете ума си на положително, запомнете забавните истории от живота си. Обадете се на приятел или приятелка, поговорете за нещо добро, смейте се на себе си, разкажете интересен анекдот.

Просто не се оплаквайте от проблемите си и се самосъжалявайте – колкото и бездушно да звучи, истината е, че хората изобщо не се интересуват от това. Всеки има свои задачи и проблеми.

За да излезете от депресивно състояние, имате нужда от освобождаване от отговорност, облекчаване на стреса.

Добре ще ви подейства, ако излезте навън и се разходите, ако слушате хубава, спокойна музика или някое интересно и полезно аудио обучение. Мислете позитивно – добрите мисли привличат положителни неща в живота ни.

Сутрешното бягане също може да ви зареди с чудесна енергия за целия ден –  ако започнете да бягате ежедневно, депресията няма да има място в живота ви.

Правенето на йога е още една препоръчителна дейност – дихателните упражнения ни помагат да се справим с унинието и укрепват нервната система.

Взимайте си контрастен душ сутрин и вечер, това също ще помогне много.

Работете върху мисленето си – мислете позитивно. Контролирайте как водите диалога си със събеседника. Постоянно ли се оплаквате или споделяте колко страхотен е бил денят ви?

Вършете нещо, която ви доставя удоволствие и ви прави щастливи.

Общувайте повече с позитивни хора – може да се запишете в клуб по интереси.

Ако всички, изброени дотук неща, не помогнат, то тогава трябва да се свържете със специалист – психолог или психотерапевт.