7 навика в спалнята, от които трябва да се откажете веднага!

140
Съвети за здрав сън

Липсата на сън може да бъде унищожителна за всички аспекти от живота ни. Много от личните и професионалните несгоди, здравословните проблеми, лошия външен вид и дори – шофьорските ни умения, са в пряка зависимост от недоспиването. И колкото по-дълго се лишаваме от пълноценна почивка, толкова по-трудно ще ни е да възстановим здравия си сън.

Добрата новина е, че ако променим поведението си преди заспиване, постепенно ще забравим за безсънните нощи. Да видим какво ви пречи да се наспите добре и какво трябва да промените в рутината си преди сън:

Причини за проблеми със съня

  1. Лягате си по различно време

Часът ви за лягане е в пряка зависимост от това дали сте попаднали на интересен филм, дали сте се зачели в някоя нова книга или сте се включили в интересна дискусия във Фейсбук. Лягате си по различно време и нямате никакъв режим.

Някои научни изследвания показват, че лягането в един и същи час благоприятства заспиването, намалява среднощните събуждания, увеличава продължителността на дълбокия сън и улеснява ставането сутрин.

  1. Прекалявате с кафето следобед

Ефектът от ароматната напитка е най-силен до 50 минути след консумацията й, но кофеинът остава в кръвообращението дълго след това. Затова при някои хора, кафето след 16 часа води до затруднения в заспиването. Всичко зависи от метаболизма и нервната система.

  1. Не пропускате десерта вечер

Калоричният десерт след обилната вечеря е гаранция за проблеми със съня. Покачването на кръвната захар е последното нещо, от което имате нужда преди заспиване.

Леката вечеря не е просто клише, а необходимост за здрав сън.Навици, които ще ни помогнат да заспиваме лесно и да спим добре

  1. Говорите дълго по телефона

Ако имате навика да се обаждате на всичките си приятели вечер, никак не е чудно, че заспивате трудно.

Емоционалните разговори така както разтоварват, също и напрягат в определени случаи. По-чувствителните хора не успяват бързо да се отърсят от проблемите на другите и ги пренасят в спалнята.

  1. Често си лягате разстроени

Скандалите с половинката могат да станат причина да се въртите в леглото часове наред. Затова никога не си лягайте веднага, когато сте афектирани. Намерете начин да се успокоявате и разсейвате в друга посока, така че си дадете нужното спокойствие.

Изключително лош навик е да се водят сериозни разговори в спалнята, за които дълго след това ще мислите. Има толкова по-приятни неща, които можете да правите там, за да си губите времето в дразги.

  1. Претоварвате се физически

Физическото натоварване през деня  може да стане причина за безсънна нощ.

Когато сте се претоварили, не можете да се отпуснете и да се настроите за нощна почивка. Чувствате болка в мускулите, гърба и кръста и въпреки че отчаяно се нуждаете от сън, той не идва.

За да избегнете това, вземете релаксираща вана, топъл душ, изпийте един билков чай. Масажът ще ви помогне много, ако има кой да го направи, разбира се.

  1. Използвате леглото за всякакви дейности

Препоръчително е да не похапвате разни вкусотии в леглото, да не го използвате за игрална маса, да не го затрупвате с плюшени играчки и всякакви други вещи. Спалнята е вашата зона за сън и тя трябва да си остане точно такава.

Пълноценният сън ни помага да се справим със стреса и предизвикателствата от ежедневието, повишава психическата ни устойчивост и концентрация. Когато спим добре, всичко изглежда по-оптимистично и лесно постижимо.