5 прости правила за здраве

263
Бягане

Спазването на здравословен начин на живот често изглежда невероятно сложно.

Здравните експерти около нас изглежда дават противоречиви съвети. Въпреки това, воденето на здравословен живот не трябва да бъде сложно.

За да получите оптимално здраве, да отслабнете и да се чувствате по-добре всеки ден, всичко, което трябва да направите, е да следвате тези 5 прости правила:

  1. Не вкарвайте в тялото си токсични неща

Много неща, които хората приемат в телата си, са напълно токсични. Някои, като цигари, алкохол и лекарства, също са силно пристрастяващи и увреждащи.

Ако имате проблем с някое от тези вещества, тогава диетата и физическите упражнения са най-малкото притеснение.

Докато алкохолът е добър в умерени количества за тези, които могат да го толерират, тютюнът е вреден за всички хора.

Но днес по-често срещаният проблем е да се яде нездравословна храна, ускоряваща развитието на болести. Ако искате да постигнете оптимално здраве, трябва да намалите консумацията на тези храни.Вредна храна

Вероятно най-ефективната промяна, която може да направите, за да подобрите диетата си, е да намалите преработените, пакетирани храни. Това може да бъде трудно, защото много от тези храни са предназначени да бъдат изключително вкусни. Дори и да сте фенове на сандвичите обаче, винаги може да си направите здравословен такъв.

Когато става въпрос за специфични съставки, добавените захари са сред най-лошите варианти. Те включват захароза и царевичен сироп с висока степен на фруктоза. И двете могат да разстроят метаболизма на човека, когато се консумират прекалено.

Освен това е добра идея да се избягват всички храни с трансмазнини, които се срещат в някои видове маргарин и пакетирани храни.

2.Вдигане на тежести и добра физическа активност

Тези 2 неща със сигурност може да помогнат да изглеждаме по-добре, подобрява се външния вид  – но те са само върха на айсберга.

Трябва да се тренира, за да сме сигурни, че тялото, мозъкът и хормоните функционират оптимално.

Вдигането на тежести понижава нивото на кръвната захар и инсулина, подобрява нивата на холестерола и понижава триглицеридите в кръвта.

Също така повишава нивата на тестостерон и хормоните на растежа.

Нещо повече, физическите упражнения могат да помогнат за намаляване на депресията и риска от различни хронични заболявания като затлъстяване, диабет тип 2, сърдечни болести, болестта на Алцхаймер и много други.

Освен това, упражненията могат да помогнат за загубата на мазнини, особено в комбинация със здравословна диета. Те не само изгарят калориите, но и подобряват хормоналните нива и цялостната функция на тялото.

За щастие има много начини човек да тренира. Не е необходимо да посещавате винаги фитнес зала или да притежавате скъпо тренировъчно оборудване.

Възможно е да тренирате безплатно и в уюта на собствения си дом. Просто направете търсене в Google или YouTube за „тренировки“ или „гимнастика“, например.

Излизането на разходка или  просто вървенето навън е друго важно нещо, което трябва да правите, оказва се, че това е подценен вид упражнения.

  1. Спете като бебе

Сънят е много важен за цялостното здраве и изследванията показват, че лишаването от сън корелира с много заболявания, включително затлъстяване и сърдечни заболявания.

Препоръчително е да имате време за добър, качествен сън. Ако не може да спите правилно, ето ценни съвети:

  • Не пийте кафе късно през деня.
  • Опитайте се да си лягате и да се събуждате по едно и също време всеки ден.
  • Спете в пълна тъмнина, без изкуствено осветление.
  • Затъмнете светлините в дома си няколко часа преди лягане.
  1. Избягвайте излишния стрес

Здравословният начин на живот включва здравословна диета, качествен сън и редовни физически упражнения. Но начинът, по който се чувствате и как мислите, също е много важен. Да бъдеш стресиран през цялото време е рецепта за сигурна болест.

Излишният стрес може да повиши нивата на кортизола и сериозно да увреди метаболизма на човека. Той може да повиши апетита за нездравословна храна, трупането на мазнини в областта на корема и да повиши риска от различни заболявания.

За да намалите стреса, опитайте се да правите упражнения, разходки в природата, упражнения за дълбоко дишане и медитация.

Ако абсолютно не може да се справите с бремето на ежедневието си, без да се натоварвате прекалено силно, помислете дали да не посетите психолог.

  1. Яжте естествени храни

Най-простият и най-ефективен начин за здравословно хранене е да се съсредоточите върху консумацията на непреработени храни.Какво да ядем за да сме здрави

Най-добре е да се приема комбинация от животинска и растителна храна – месо, риба, яйца, зеленчуци, плодове, ядки, семена, както и здравословни мазнини, масла и млечни продукти с високо съдържание на мазнини.

Да бъдеш здрав е маратон, а не спринт. Отнема време и трябва да се придържате към модела за здравословен начин винаги.