Отслабнете със слънчогледови семки: нова диетична тенденция

Суровите слънчогледови семки са с високо съдържание на протеини и ви засищат. Това ги прави идеална храна за отслабване.

306
слънчогледови семки вреди

Хрумвало ли ви е, че можете да отслабнете с храна, за която сте чували, че е истинска енергийна бомба?

Любимите ни сурови слънчогледови семки всъщност са истинско изобилие от протеини и ни държат сити дълго време, като по този начин подпомагат отслабването в дългосрочен план.

Разбира се, не е нужно да ядете слънчогледови семки на всяко хранене. И тук важи правилото за умерена консумация. Същественото е, че ако включите в диетата си повече протеини и спортувате редовно, резултатите ще бъдат налице не след дълго.

Слънчогледовите семки лесно могат да бъдат включени към основните хранения. Те са чудесна добавка към мюслито и закуската по всяко време, салатите, супите и сладкишите.

Не се притеснявайте да консумирате слънчогледови семки заради техните калории. Макар да съдържат около 600 калории на 100 грама, при разумна консумация дори ще отслабнете.

Слънчогледовите семки: състав и ползи

Вегетарианците и веганите е препоръчително да консумирате редовно белени слънчогледови семки като заместител на животинските протеинови източници. Те съдържат дори повече протеини от повечето риби и меса. В тях изобилстват също така и ненаситени мастни киселини, които са ключови в здравословното хранене.Ползи от яденето на слънчоглед

Слънчогледовите семки са цветна комбинация от различни витамини: витамин А за красива коса, витамин В за здрави нерви; витамин Д за добър метаболизъм, витамин К за добро съсирване на кръвта; витамин Е за обновяване на клетките. И получавате всичко това от шепа слънчогледови семки на ден. Страхотно, нали?

Да не забравяме и за високото съдържание на магнезий, който поддържа клетъчната и мускулната функция. Ако се оплаквате от изтръпване на крайниците, схващане на прасците при физическа активност и мускулни крампи, определено ви трябва повече магнезий.

Слънчогледовите семки също така могат да ви помогнат в дефицита на желязо. Ако не хапвате месо, преборете анемията с вкусни ядки. 100 грама слънчогледови семки ви осигуряват половината от дневната ви нужда от желязо.

Слънчогледови семки: сурови или печени?

Сурови слънчогледови семки или печени с добавяне на мазнини и сол са по-добрата алтернатива?слънчогледови семки печени или сурови

Разбира се, суровият вариант винаги е за предпочитане, когато говорим за ядки, защото при печенето губите част от здравословните мазнини в тях, както и част ит техния богат хранителен състав. При по-високите температури се образуват и вредни вещества, които могат да навредят на храносмилателните процеси. Ако не ги харесвате сурови, можете да ги запичате умерено, но без да добавяте мазнини и сол.

Вероятно се питате и дали консумацията на печени слънчогледови семки ви носи много калории?

Печените слънчогледови семки са по-калорични заради добавянето на мазнини и сол. 100 грама от тях ви осигуряват 24% от препоръчителния дневен прием на мазнини. И макар че мазнините в ядките да са полезни, твърде много означава и допълнителни калории и излишни килограми.

Препоръката по правило е да консумирате белени сурови слънчогледови семки, защото те ви носят по-малко калории, осигуряват ви изобилие от витамини и минерали и ви засищат в помощ на всяка диета.

Как да отслабнете със слънчогледови семки?

Какво казахме, слънчогледовите семки помагат в борбата с килограмите като ни засищат. Те намаляват чувството на глад и притъпяват желанието ни за сладки изкушения. Вкусът им не ни предразполага към пиршества, особено когато са в сурови състояние.

Богатият им протеинов състав ни помага да запазим мускулната си маса и да изгаряме повече калории. Хората, които имат по-висок процент мускули, губят калории и в покой. И тъй като тези вкусни ядки съдържат по 2 грама протеин на супена лъжица, те ще ви помогнат да увеличите протеините във вашата диета.

Можете да замените с тях захарта, меда и шоколадовите топчета в мюслито. А ако добавите и ленено семе, ефектът е гарантиран.

Освен това, слънчогледовите семки съдържат много фибри, които подпомагат детоксикацията и засилват метаболизма. Така губим вредни вещества и поддържаме обмяната на веществата в оптимално състояние.

Слънчогледови семки: вреди, и за какво да внимаваме

На първо място е добре да внимавате с количеството, както посочихме по-горе. Ако искате да отслабнете, хапвайте слънчогледови семки не повече от една шепа дневно. Ако не замените някоя друга закуска с тях, като например чипс, шоколад или бисквитки, може и да не усетите разлика в теглото.сурови слънчогледови семкиМюслито с белени слънчогледови семки, ленено семе, мед и малко овес, може спокойно да замени обяда ви. Тази комбинация ще ви даде енергия и ще ви помогне да намалите хляба и тестените изделия, от които се пълнее най-вече.

Друг важен момент е богатото съдържание на омега-6 мастни киселини. Те са здравословни, но изискват баланс с омега-3 мастните киселини. Това ще рече, че ако консумирате твърде много слънчогледови семки, а твърде малко храни, богати на омега-3 мастни киселини, това може да доведе до възпаление в тялото. Просто не забравяйте и за тези важни здравословни мазнини, за да поддържате баланс.

И още нещо, което вече споменахме – солта в печените слънчогледови семки пречи на обмяната на веществата, води до задържане на течности, повишава кръвното налягане. Така че, бъдете внимателни с осоляването и добавянето на мазнина.

Как да съхраняваме правилно слънчогледовите семки

Слънчогледовите семки са чувствителни към влага и слънчева светлина. Те се нуждаят от тъмно и сухо място, където можете да ги съхранявате дълго време. За тази цел използвайте метална кутия или буркан с винт, които се затварят добре. При тези условия можете да ги съхранявате до една година. Но ако усетите гранясал и неприятен вкус, ги изхвърлете, защото те вече не са годни за консумация.

В заключение можем да кажем, че протеините, мазнините и фибрите в слънчогледовите семки могат да ви помогнат да отслабнете, а също така и да се погрижите за здравето и външния си вид. Добавете ги към ежедневните си салати, супи, каши, печива, сладкиши и хапвайте умерено.

Винаги, когато огладнеете по никое време, се опитайте да залъжете глада с малко сурови слънчогледови семки и ще избегнете калоричните пиршества. Това ще ви спести строгите диети и драконови лишения в името на мечтaната фигура. А като бонус ще се заредите с магнезий, фосфор, калций, витамини от група В, здравословни мастни киселини и важни микроелементи като цинк, манган и мед.