Магнезият е ключът към спокойствието

545
Магнезият е ключът към спокойствието

Изгубили ли сте контрол? Не можете да контролирате емоциите си, нощем не спите, а просто дремете, краката ви се схващат постоянно… Познато ли ви е това?

Когато стресът ни е превзел, когато нямаме мира нито на работното място, нито у дома, тялото ни интензивно изразходва магнезий. Но ако в същото време не го получава в достатъчни количества от храната, настъпва гореспоменатия срив.

Това се случва, когато нямаме достатъчно ресурси, за да се справим със стреса.

Как да разпознаем остър магнезиев дефицит и как да компенсираме липсата му?

Топ 5 функции на магнезия:

  • Формира защитните сили на психиката и нервната система от безкрайно атакуващи стресови фактори.
  • Успокоява нервната система и я предпазва от превъзбуждане
  • Участва в предаването на нервно-мускулния импулс
  • Отговаря за нормалното свиване и отпускане на мускулите, намалява мускулното напрежение
  • Ако магнезият не е достатъчен, тогава калций и натрий започват да се натрупват в мускулите и те не могат да се отпуснат, затова се получават спазми. Мускулните крампи през нощта или по време на спортни тренировки са ясен знак за липса на магнезий.
  • Необходим е за нормалното функциониране на сърдечно-съдовата система. Ако няма достатъчно магнезий, тогава сърдечният мускул отслабва и не може напълно да циркулира кръвта.

Магнезият също така участва в промяната на напрежението на стените на кръвоносните съдове, тоест в нормално кръвно налягане.

Как да определим дефицита на магнезий?

Разпознаването на дефицит на магнезий е доста трудно, тъй като основната част от минерала е в костите и мускулите. Ето защо обичайният кръвен тест може да не покаже, че минералът в тялото е катастрофално малък. Важно е да следите физическото си състояние.

Признаци на магнезиев дефицит:

  • Необосновано чувство на страх
  • Паническа атака
  • Хронична умора
  • Промени в настроението
  • Влошаване на съня
  • Нервни тикове
  • Влошаване на храносмилането

Трябва да се отбележи, че дори при идеална диета, съдържаща достатъчно количество магнезий, този минерал е един от най-трудно смилаемите елементи за човека (не повече от 30-40% от храната)

При стресови ситуации тялото губи значително количество магнезиеви йони. Ето защо, за да овладеете стреса, се нуждаем от допълнителен прием на магнезий, във вид на хранителни добавки.