Комбиниране на храните

98
различни храни комбиниране

Когато бяхме малки, ни учеха, че трябва да се яде по малко от всичко.

Обаче!

Според съвременните диетолози това не е здравословен начин да се храним. Ето защо е от изключително начение да се научим как да съчетаваме правилно групите храни.

Как да комбинирам храните?

Различните продукти изискват различни стомашни сокове за добро храносмилане.

Когато комбинираме безразборно продукти, стомашните сокове се неутрализират взаимно и храната се задържа по-дълго в стомаха и червата, което пречи на храносмилането. Това предизвиква ферментация, образуване на токсини и хранителни алергии.

Страдат вътрешностите ни, а също и външността: фигурата се отпуска, кожата придобива нездрав цвят, косата губи блясъка си.

Ако съчетаваме храните правилно, ще избегнем чувството за тежест в корема, подуването на стомаха, киселините, ще увеличим енергията си и всичко това ще се отрази благотворно на вида ни. А също така може да ни помогне да свалим до 2 кг на седмица, твърдят учени.

Най-напред да запомним класификацията на хранителните групи:

  • Белтъчини (протеини): месо, млечни продукти, яйца, ядки и семена.
  • Въглехидрати: хляб, тестени изделия, картофи, ориз и зеленчуци.
  • Мазнини: олио, зехтин, масло, маслини, авокадо.
  • Зеленчуци: листни зеленчуци, броколи и зеле, ниско гликемични зеленчуци (моркови, ряпа).
  • Захари: захар, мед, конфитюри, сиропи и сладки плодове като банан или сушени плодове.
  • Киселини: оцет, мариновани продукти, портокалов сок, лимонов сок.
  • Плодове: диня, пъпеш, портокал, ягода, круша, ябълка и т.н.

Лоши хранителни комбинации

  • Протеини и зеленчуци;
  • Въглехидрати и мазнини;
  • Протеини и въглехидрати;
  • Плодове и въглехидрати;
  • Плодове и протеини.

Какво да избягвате, според диетолозите:

–         Комбинирането на плодове с други храни – яжте ги поотделно.

Плодовете са богати на минерали и витамини, те се усвояват бързо сами. Единствената храна, с която плодовете „се разбират”, е киселото мляко, което също се храносмила лесно.

Всъщност, кисело мляко с плодове е най-добрата комбинация от храни, за да отслабнете.

–         Избягвайте комбинирането на нишесте с киселини (сок от лимон, портокал, ягоди, горски плодове, манго, ананас, ябълка, лимон, диня).

–         Също така не комбинирайте сокове, чай, кафе или алкохол с твърди храни. Тези напитки затрудняват храносмилането.