Йога за очи: Как да запазим очите си здрави пред компютъра

72
как да се грижим за очите

Мобилен телефон, таблет, компютър, телевизор – не се замисляме, но денят ни преминава с (пред) технологиите. А пандемията от коронавирус изобщо не помага в това отношение.

Напрежението в очите, главоболието и умората в повечето случаи са резултат от твърде дългото време, което прекарваме с цифровите устройства. За съжаление, не винаги можем да ограничим драстично използването им, особено когато работата ни е свързана с тях.

Според скорошно проучване, използването на цифрови устройства се е увеличило с 76% по време на пандемията.

Тренировка за очи

При липса на алтернативи, се налага да използваме някои трикове и специални упражнения, които могат да ни донесат облекчение:

  1. Палминг

Разтрийте дланите, така че да усетите привличане между тях. След това насочете тази енергия към очите си, като ги поставите върху тях. Задръжте за 1 минута. По този начин ще намалите напрежението в очното дъно и то бавно ще отшуми.Правете това всеки ден и скоро ще се изненадате от ефекта му.

  1. Бързо мигане

Мигайте бързо в продължение на 15 секунди и затворете очи. Дайте възможност на очите да се успокоят за минута, две. Това ще ви бъде много полезно при сухота в очите, умора и напрежение.

  1. Очна гимнастика

Направете мислен кръг с очи, след което сменете посоката. Погледнете нагоре, след което рязко надолу. С тези упражнения ще укрепите очните мускули и ще подобрите фокусирането.

Правила за работа с монитори

След като разбрахме как да „тренираме“ очите, нека видим и как да намалим времето с цифровите устройства:

  1. Задайте предварително максимално време на екрана

Ако имате навика да забравяте за времето, когато седнете пред компютъра, можете да зададете предварително максимално време на екрана. След като компютърът „заспи“, има голяма вероятност изведнъж да усетите силната умора от дългите часове пред синия екран.

Времето пред компютъра не трябва да бъде повече от 4-6 часа и то с кратки почивки на всеки 40 минути. Ако се налага да го надвишите, си осигурете по-голяма почивка.

  1. План за дейности без екран

Намерете начин да прекарвате повече време на открито и то без компанията на смартфона. Поне два, три пъти в седмицата планирайте дейности без екран.

  1. Не се взирайте излишно в екрана

Когато не се налага да гледате екрана, отклонете поглед встрани. Много често се взираме в телефона, лаптопа или компютъра просто по навик, докато обмисляме някои идея или разговаряме с някого.

Само помислете колко пъти на ден поглеждате смартфона, за да видите дали нямате съобщения, които всъщност изобщо не са ви важни? Това е просто навик, който отвлича вниманието и излишно уморява очите ви. Преди да активирате екрана, помислете дали наистина е наложително.

  1. Изключете излишните известия

Вероятно няма какво толкова важно да се случи в социалните мрежи, за да получавате известия непрекъснато. Помислете известията на кои приложения е възможно да премахнете. Това ще ви гарантира, че няма да бъдете обезпокоявани за маловажни уведомления и ще можете да се концентрирате върху работата си.

Не забравяйте, че когато очите са напрегнати, мигате по-малко и изпитвате сухота и дискомфорт. Дигиталното напрежение причинява голям процент от проблемите със зрението, особено при децата.