Навици, които водят до старческа деменция и болест на Алцхаймер

749
старческа деменция и болест на Алцхаймер

Болестта на Алцхаймер може да се прояви не само при възрастните, но и при млади хора, под 30 години. Това нелечимо заболяване в момента засяга около 50 милиона души.

Учените все още не са разбрали какво провокира появата на болестта на Алцхаймер, но вече е известно, че този процес може да се отключи, ако човек води нездравословен начин на живот.

Ето няколко вредни навика, от които със сигурност трябва да се откажем.

Цигари

Оказва се, че заклетите пушачи са с 45% по-склонни да получат болестта на Алцхаймер, отколкото тези, които нямат тази зависимост.

Недостатъчно витамини в диетата

Яжте храни, богати на витамин В12, който най-често е дефицитен при възрастните хора.

Намира се в продукти като яйца, месо, риба и морски дарове.

Откажете се от заседналия начин на живот

Спортувайте редовно. Това значително ще подобри състоянието на сърдечно-съдовата система.

Високо кръвно

Следете кръвното си налягане! Високото кръвно налягане се отразява негативно на кръвоносните съдове в мозъка и той може да изпита кислороден глад.

Дефицит на витамин Д

Компенсирайте дефицита на витамин D, като стоите по-често на слънце .

Дефицитът на този витамин увеличава риска от развитие на Алцхаймер със 125%.

Заложете на антиоксиданти

Пийте кафе – поне 1 чаша на ден. То е мощен антиоксидант. Пиенето на кафе може да намали риска от болестта на Алцхаймер с 50%.

Пазете главата от нараняване

Пазете главата си, изследванията са категорични, че именно нараняванията на главата често водят до появата на болестта на Алцхаймер.

Не пийте алкохол

Намалете пиенето на алкохол. Може да си позволите чаша вино – според експертите, една чаша вино на ден е превантивна мярка за намаляване на риска от развитие на Алцхаймер.

Не оставяйте мозъка си да бездейства

Упражнявайте мозъка си по същия начин, по който тренирате други мускулни групи.

Решавайте кръстословици, наизустявайте дълги стихотворения, текстове, решавайте пъзели.

Кажете „Не“ на стреса и напрежението

Дайте си време да се отпуснете, да облекчите стреса и напрежението – както психическо, така и физическо. Не жертвайте съня си.