Най-полезните мазнини за жени след 40 години и защо не можем без тях

704
Най-полезните мазнини за жени след 40

С напредване на възрастта тялото ни не може да функционира без достатъчно мазнини. Това веднага ще се отрази на здравословното състояние, кожата и косата ще пострадат.

Самото тяло ни дава команди, че си струва да увеличим количеството мазнини в диетата с възрастта.

Мазнините са необходими за:

  • Нормалното функциониране на половите хормони
  • Устойчивост на стрес
  • Усвояване на мастноразтворими витамини
  • Състояния на кожата и косата, ноктите
  • Енергия и активност на мозъка
  • Изграждане на клетъчни мембрани

Всички тези процеси ще намалеят или дори ще спрат, ако изключите мазнините от дневното си меню.

Мазнините трябва да присъстват във всяко основно хранене. Старайте се да не ги комбинирате с леки въглехидрати, най-добрият вариант е да си ги набавяте под формата на бульон или яхния със зеленчуци и протеини.

Сутрин също се нуждаете от мазнини за закуска, като в този случай можете да добавите парче масло или капка растително масло към пълнозърнеста каша.

Говорим за „добри“ мазнини – ненаситени , които се намират в рибата, ядките, семената, растителното масло. А „лошите“ наситени мазнини трябва да бъдат изключени от менюто – това са мазнините от храните от бързо хранене, маргарин, палмово масло.

Основата на мазнините в диетата трябва да бъдат ненаситени мазнини.

Какви мазнини са полезни за жените след 40 години

  • Авокадото е източник на мононенаситени мастни киселини , фибри, протеини, олеинова киселина, която също намалява апетита;
  • Зехтин – повишава нивото на серотонин – хормона на „щастието“, адипонектин, който е в състояние да унищожи мазнините.
  • Кокосово масло – източник на лауринова киселина, която има антибактериален ефект, повишава нивото на „добрия“ холестерол.
  • Тъмният шоколад е източник на стеаринова киселина, забавя храносмилателните процеси, намалява чувството на глад.
  • Лененото семе е отличен източник на омега-3 мазнини.
  • Свинската мас е източник на арахидонова киселина, омега-6 мастна киселина и в малки количества е отличен източник на енергия.

И още едно много важно правило е да се храните, когато сте наистина гладни, а не да се разнообразявате от скуката с ядене.