Надхитрете безсънието: 4 естествени лека за бързо заспиване и спокоен сън

352
4 естествени лека за бързо заспиване и спокоен сън

Идеята да започнете да приемате хапчета за сън, за да се отървете от безсънието, може да изглежда примамлива, но само на пръв поглед. И преди да преминете към приемането на такива лекарства, струва си да опитате естествени средства, които понякога са не по-малко ефективни при безсъние. Кои са те?

Сушени череши против ранно ставане

Ако се събудите преди изгрев слънце и след това се мъчите да заспите, за да поспите още малко, преди алармата да звънне, опитайте да похапнете сушени тръпчиви череши преди лягане или да изпиете тръпчив сок от череши след вечеря. Изследователи от държавния университет в Луизиана казват, че мелатонинът в плода ви помага да спите 1 час и 24 минути по-дълго.

Ябълков сок срещу чести събуждания

Есенните алергии могат да затруднят дишането през нощта, причинявайки събуждания, които ви карат да спите лошо и да се чувствате уморени. В този случай изпийте чаша чист ябълков сок преди лягане. Неговите полифеноли инхибират освобождаването на хистамин в тялото, което причинява свръхреакция към алергени. Значително намалява кихането, отока на носната лигавица и секрецията от носа.

Ашваганда за бързо заспиване

Проучване, публикувано в Sleep Medicine, показва, че хората, които са приемали 250 до 300 mg от растението ашваганда два пъти на ден, са успели да заспят 20 минути по-бързо и все пак са имали 49 минути непрекъснат сън. Растението помага за облекчаване на стреса и заспиване.

Портокалово масло за дълбок сън

Напръскайте възглавницата си с етерично масло от портокал. Проучване от 2021 г. установи, че цитрусовите аромати помагат за по-дълбок сън. Въпреки че портокалът често отстъпва на лавандулата по „сънливи“ свойства, той е много полезен за подобряване на съня, съдържащият се в него лимонен помага за възстановяване на комуникацията между жлезите, които нарушават съня при стрес.