Какви билки и витамини ще ви помогнат да се отървете от депресията

1015
Билки и витамини против депресия

Дан Йосифеску, лекар от Института за психиатрични изследвания в Ню Йорк, потвърждава проучванията на учените, че някои билки и естествени храни помагат при депресия. Става въпрос за жълт кантарион, омега-3 мастни киселини, фолиева киселина, витамин D и други добавки.

„Един от проблемите с природните лекарства е, че те не действат веднага. Може да отнеме три или повече месеца ежедневна употреба, като например жълт кантарион, преди да почувствате ползите, предупреди Йосифеску.

6 естествени средства, които доказано помагат в борбата с депресията:

Жълт кантарион

Най-добрата билкова добавка за лечение на заболяването е жълтият кантарион. Клиничните проучвания са потвърдили, че помага и се понася добре от организма. Но положителните резултати са получени при пациенти с леки форми на депресия. Също така тази билка не се смесва добре със стандартните антидепресанти, затова не бива да се използва като техен подобрител.

Омега 3

Изследванията показват, че полезните омега-3 мастни киселини имат потенциал да помогнат много на хората с депресия. Тези съединения се намират в растителни масла и мазни риби и е доказано, че поддържат здравето на сърцето, функцията на имунната система и влияят положително на настроението.

Фолиева киселина

Предполага се, че добавянето на елементарна фолиева киселина за повишаване на ефективността на антидепресантите е от голяма полза. Тя се намира в зеленолистни зеленчуци, цитрусови плодове и боб.

SAMe (S-аденозилметионин)

Хранителната добавка е химично съединение и има доказателства за нейната ефективност при лечението на депресия. Установено е също, че SAMe взаимодейства отлично с лекарства против депресия, включително антидепресанти и жълт кантарион.

Витамин D

Има ясни доказателства, че витамин D подпомага мозъчната функция и неговият дефицит провокира появата на депресия или други психични заболявания. При недостиг на това вещество се препоръчва прием като хранителна добавка или 10 до 15 минути излагане на слънце всеки ден.

Естествени методи

Интервенциите в начина на живот, които са се доказали като много ефективни при лечение на депресия, включват специфични модели на сън, избягване на алкохол и наркотици, аеробни упражнения, здравословна диета, социализиране, йога и медитация.