Как да започнем да се храним здравословно

167
Как да започнем да се храним здравословно

Искате да започнете да се храните здравословно, но не знаете откъде да започнете? Ще ви кажем какво да направите, за да промените диетата си към балансирана и пълна с витамини.

Правилата на здравословното хранене – как да започнем?

Водата е основната съставка на вашата диета, която не трябва да забравяте! Трябва да пиете минимум 1,5 литра вода на ден, за да функционира правилно тялото – това е основата на добре балансирана диета, която добавя енергия, необходима е за правилното храносмилане и метаболизъм.

Зеленчуци могат да се ядат без ограничения. Не забравяйте, че към вашата вечеря се добавят не само картофи, но и цял набор от зеленчуци, които можете да ядете сурови или задушени. Рукола, спанак, броколи, карфиол, цвекло, моркови или праз лук и целина – това са зеленчуци, от които можете да приготвяте салати, супи, сокове, както и разядки. Зеленчуците са източник на много витамини, вода, минерали, фибри и ценни антиоксиданти, които ви позволяват да поддържате балансирана икономика на тялото, което влияе положително на имунната система. Зеленчуците определено са основна част от всяка здравословна диета.

Плодовете в дневното меню трябва да се срещат до два пъти – не трябва да се ядат без ограничения, тъй като съдържат доста голямо количество захар, което може да доведе до появата на няколко ненужни килограма. Те са източник на много витамини, необходими за функционирането на тялото, така че не могат да липсват в диетата.

Отказ от преработени продукти – замразени пици, гювечи, готови храни, които е достатъчно да се затоплят в микровълнова фурна – са преработени продукти, които имат много дълъг срок на годност (сам по себе си този факт ни говори много за ниското качество на тези продукти) .

Когато пазарувате, обърнете специално внимание на съставките – особено на колбаси и шунки, които много често се състоят предимно от вода, консерванти и набухватели и малко количество месо.

Оставете на рафта в магазина продукти, съдържащи глюкозо-фруктозен сироп – това е пречистен и концентриран воден разтвор на прости захари, който се добавя към хранителните продукти като подсладител. Консумирането му в големи количества води до затлъстяване, както и до атеросклеротични промени.

Яжте млечни продукти и яйца – дори всеки ден, но избирайте само най-качествените продукти. Подсладените кисели млека или некачествените кашкавали съдържат нищожно количество полезни съставки. Така че нека купуваме бяло сирене, натурално кисело мляко, мътеница и кефир, които са пълни с бактерии и калций, необходими за организма. Избирайте само прясно мляко с кратък срок на годност.

Риба и птици – тези съставки също трябва да присъстват във вашата диета. Изберете прясна, мазна риба и селскостопанско пилешко или пуешко месо. Рибното и птичето месо е богато на омега-3 мастни киселини, които имат благоприятен ефект върху функционирането на целия организъм. Не забравяйте, че рибата и птиците са най-добре приготвени на пара или печени във фурна със зехтин или кокосово масло.

Ядки – имат полезни за здравето ненаситени мастни киселини и фибри, протеини, калий, магнезий, желязо, а също така са богати на витамини Е и В, които имат добър ефект върху паметта, мозъчната функция и забавят процеса на стареене. Вярно е, че ядките са висококалорични, но можете успешно да ги приемате като лека закуска или основа за приготвяне на собствени протеинови блокчета.

Семена, шушулки и зърна – нахут, боб, грах, боб, леща, лимец, кафяв ориз, едрозърнест, слънчогледови и тиквени семки, както и соя – са съставки, които не трябва да липсват в ежедневната здравословна диета. Те са богати на протеини, минерали, витамини, фибри, калий и добри мазнини. Те ни зареждат с много енергия и са отлични антиоксиданти, благодарение на които имат положителен ефект върху имунитета на тялото ни. Семената и шушулките са чудесни за работата на червата и метаболизма, както и за детоксикация на тялото ни.

Чести, но малки хранения – Малките, но чести хранения поддържат тялото ви енергизирано, без да преяждате твърде много. Не забравяйте, че храненето трябва да е редовно, защото снабдяването на организма с полезни минерали и витамини има положителен ефект върху концентрацията, енергията, доброто настроение и общото благосъстояние – както физическо, така и психическо.