5 сериозни причини да си хапваме по-често булгур

163
5 сериозни причини да си хапваме по-често булгур

Булгурът е най-хранителната зърнена култура от семейството на пшеницата. Например, грисът и кус-кусът не са толкова полезни и ценни като него. Преди да попадне в ръцете ни, той преминава през дълъг процес  – пшеницата се вари, изсушава и след това се смила. И така, нека видим здравословните ползи от булгура.

Подобрява храносмилането

Поради високото си съдържание на фибри, булгурът е отличен за подобряване на функционирането на храносмилателната ни система. Първо, ускорява метаболизма, като помага за поддържане на стройна фигура. Булгурът подобрява и чревната подвижност, предотвратява запек, метеоризъм и спазми.

Идеален за диабетици

Поради ниския си гликемичен индекс, той е идеален и безопасен продукт за диабетици, тъй като не предизвиква скокове на кръвната захар. 100 г сварен булгур съдържат около 19 г въглехидрати, от които 0,10 г прости захари. Ако се борите с диабета и не искате да рискувате внезапен скок на захарта, хапвайте си булгур.

Предпазва сърцето

Задължително е да кажем, че булгурът съдържа и минерали, които са отговорни за правилното функциониране на сърдечно-съдовата система. Това са калий, магнезий, калций и натрий.

Калият понижава кръвното налягане, ускорява сърдечната честота по време на тренировка и по-добре насища тялото с кислород.

Калцият играе подобна роля и е допълнително необходим за нормалните сърдечни контракции, така че е важен за правилното кръвоснабдяване на всички телесни тъкани.

Магнезият от своя страна разширява артериите и така ни предпазва от инфаркт. Също така, той помага за регулиране на нивата на калций и подобрява усвояването на калия.

От своя страна, фибрите понижават лошия холестерол и свързват мазнините в храносмилателния тракт, като по този начин снижават риска от атеросклероза, която може да доведе до инфаркт, инсулт, белодробна емболия или тромбоза.

Повишава имунитета

Широката гама от витамини и минерали, съдържащи се в булгура, може да има благоприятен ефект върху имунната ни система. Булгурът съдържа цинк, който укрепва имунната система на организма. Яденето на този продукт поне три пъти седмично може значително да повиши имунитета ни.

Предотвратява анемията

За да функционира правилно нашата кръвоносна система, трябва да я снабдим с много желязо. Булгурът несъмнено ще ни помогне в това.

Дефицитът на желязо причинява анемия и може да доведе до много разстройства, слабост, объркване, умора и стомашни проблеми. Това е така, защото желязото е основен компонент на червените кръвни клетки. Когато нивата на желязо спаднат, енергията на тялото ни също намалява, което може да доведе до анемия. Стандартната порция булгур, около 100 грама, съдържа 15 процента от дневната стойност на този минерал.