За добър сън: Няколко съвета, с които ще спите като къпани

233
За добър сън

Сънят не е просто почивка, но и възстановяване на силата и енергията, както и усвояване на знанията, придобити през деня. Качественият сън е гаранция за здраве и ентусиазъм, поради което е толкова важно да спазвате определени правила, за да завършите деня правилно и да спите достатъчно всеки ден.

Безсъние, кошмари, липса на сън – всичко това се отразява пагубно както на здравето, така и на енергията. Експертите препоръчват някои прости техники, които ще ви помогнат да се унесете в сън без усилие и да се събудите бодри.

  1. Не вечеряйте тежка храна, която ще попречи на съня и ще претовари тялото през нощта. Благодарение на този навик сутрин ще се събуждате в добро настроение с усмивка.
  1. Преди лягане не се натоварвайте физически – тежките натоварвания да помогнат на тялото да се отпусне и да си почине през нощта.
  1. Взимането на релаксиращи вани с ароматни масла е много полезно преди сън. Едно от най-ефективните средства е маслото от лавандула, което въздейства нежно на нервната система и помага за облекчаване на стреса, натрупан през деня.
  1. Няколко часа преди лягане не се препоръчва да се гледат тежки филми и да се слуша силна музика, както и да се влиза в пререкания. Това ще доведе до възбуда на нервната система и ще отслаби енергията ви.
  1. Подготвяйки се за лягане, важно е да се настроите на положителни мисли, да изберете тоалет за следващия ден, да застелите леглото си с любимото си спално бельо и да си пуснете релаксираща музика.
  1. Навикът да ровите по социалните мрежи преди лягане е много лош. По-добре е да оставите телефона настрана.
  1. Подготовката за сън е ежедневен ритуал, който трябва да носи удоволствие и спокойствие. Това ще ви помогне да се настроите на почивка и да заспите бързо.
  1. Билките също ще ви помогнат бързо да заспите и да се събудите пълни със сила. С тях можете да си направите възглавници за сън, които ще облекчат тревожните мисли, да осигурят здрав сън и повишаване на енергията.