Връзката между пропускането на закуската и умствения упадък

763
Пропускането на закуската и умствения упадък

Както знаете, закуската е най-важното хранене за деня. Скорошно проучване показа, че пропускането й може сериозно да навреди на когнитивната функция. Освен това ще пострада работата на целия организъм.

Значението на закуската

В проучването са участвали 3342 мъже доброволци. Средната им възраст е 62 години. Учените се съсредоточили върху хранителните навици на участниците. Те били особено внимателни кога последните се хранят и кои хранения най-често пропускат. Освен това били проведени тестове, свързани с когнитивните функции (с памет, броене и основни математика).

Учените са установили, че най-добре върху когнитивните функции се отразява храненето по режим. А пропускането на закуската увеличава риска от нарушаването чу.

Вижте и: Идеалната закуска за всяка зодия

Това изследване не учудва учените, защото съвпада с по-ранни изследвания.

Пропускането на закуска по каквато и да е причина е напълно контрапродуктивно. Ако бързате, не знаете какво да ядете или просто не сте гладни в момента, пропускането на закуската пак е лоша идея. Също така, следва да обърнете нужното внимание на избора на конкретни продукти. Например, залагайки на простите въглехидрати, също вредите на когнитивните функции.

Тялото използва глюкозата като гориво, за да поддържа функционирането на мозъка на оптимални нива. Ако изобщо пропуснете първото си хранене, ще лишите тялото и мозъка си от горивото, от което се нуждаят, за да работят и да функционират пълноценно.

Диета

Що се отнася до въпроса за храненето по режим, експертите не препоръчват да оставате без храна повече от 4-5 часа. Това се прави не само за предотвратяване на влошаването на когнитивните функции и мисловните умения, но и за поддържане на подходящи нива на кръвната захар.

Всяко пропуснато хранене има отрицателно въздействие върху аспектите на здравето. Проучванията показват, че подобен навик е опасен за напълняване и повишен риск от метаболитни нарушения, риск от сърдечни заболявания и хипертония, повишена инсулинова резистентност и други.

Ето защо е отлична идея да започнете деня си със закуска и то здравословна, богата на хранителни вещества. Те са от съществено значение за правилното функциониране на тялото и мозъка. Яжте на всеки 4-5 часа, за да поддържате тялото си здраво.