Възможно ли е отслабването в напреднала възраст

717
отслабването в напреднала възраст

Последните проучвания на учените показват, че възрастта не е пречка за успешно отслабване.

Изследователи от Университета на Уоруик и Университетските болници в Ковънтри и Уоруикшир (Великобритания) са установили, че пациентите със затлъстяване на възраст над 60 години могат да отслабнат също толкова успешно, както и младите хора, при това просто като направят леки промени в начина си на живот.

Експертите дават няколко универсални съвета, които можете да следвате, за да се отървете от излишните килограми.

Увеличете физическата активност

Експертите препоръчват не само да тренирате редовно, но и да се движите повече като цяло. Движението тонизира мускулната тъкан на тялото, която поддържа метаболизма и подпомага изгарянето на мазнините.

Намалете калориите вечер

Данните, публикуaвани от PubMed Central, показват, че намаляването на броя на калориите, консумирани по време на вечеря, може да ви помогне да отслабнете, както и да поддържате тонус.

„Идеалният прием на калории е да се консумират максимални калории за закуска и обяд и минимум по време на вечеря“, категорични са изследователите.

Увеличете протеините

Богатите на протеини храни помагат на тялото да „изгражда“ мускулната рамка, а мускулите, както вече споменахме, помагат за изгарянето на мазнините. Необходимите за мускулния растеж аминокиселини се съдържат в продукти като месо, яйца, риба, млечни продукти.

Избягвайте дехидратацията

Адекватната хидратация подобрява снабдяването на организма с хранителни вещества, витамини и минерали, което е важно за активния метаболизъм и поддържането на добра форма. Основното правило е да се приемат течност без захар и калории: вода, натурални сокове, билкови чайове.

Добър сън

Добрият сън е важен за тялото по много причини. Той спомага и за контрол на теглото: адекватният сън нормализира хормоналните нива, предотвратява повишеното производство на хормони на стреса, които стимулират нездравословния апетит.

Откажете пържени храни

Изследванията свързват високата консумация на пържени храни с ускорено наддаване на тегло. Такава храна е богата не само на мазнини, но и на така наречените празни калории, неосигурени с витамини и минерали, тъй като последните се унищожават при пърженето. Така се затормозява храносмилателната система, на която й е нужно повече време за да смила пържените храни. А поради високото им съдържание на мазнини, те просто „се лепят“ по тялото.