Прости правила за здравословно храносмилане

225
здравословно храносмилане

Специалистите наричат ​​стомашно-чревния тракт „втори мозък“. Главата и червата са много тясно свързани помежду си. Те изпращат сигнали един към друг, като по този начин позволяват да се идентифицират различни проблеми в тялото.

Емоциите са един вид спусък за червата, но и храносмилането, от своя страна, също оказва своя ефект върху настроението на човека. Последните проучвания са категорични, че бактериите могат да променят поведението на хората.

Как да се храним за здрава храносмилателна система?

За здрава храносмилателна система трябва да ядете храни, които съдържат фибри. Такива са всички зърнени храни, зеленчуци, плодове. Те трябва да се консумират най-вече сурови, като ги добавяте в диетата си последователно.

Също така, трябва да установите режим на пиене, тоест да пиете повече чиста вода. Необходимо е да пиете поне 1,5 литра вода на ден, това е абсолютният минимум. По-добре е да пиете дори повече – от 2 литра на ден нагоре.

Да не забравяме за естествените пробиотици

Не забравяйте за естествените пробиотици. Най-много такива се съдържат в киселото мляко и киселото зеле. Много е важно да тренирате редовно, това има добър ефект върху метаболизма и позволява на червата да работят по-добре. Яжте бавно, за да избегнете преяждане, както и да намалите стреса и отпуснете червата си. Ако тези продукти не са по ваш вкус, може да направите курс пробиотици, особено след нарушаване на стомашно-чревния тракт, например при приемане на антибиотици.

По този начин, за да подобрите връзката между „първия и втория мозък“, трябва да се храните правилно и да ядете повече храни, богати на фибри и естествени пробиотици. Също така е важно да пиете повече вода, да ядете бавно и да се наслаждавате на храната си.

Тези прости трикове ще позволят на храносмилателната система да изпраща сигнали за ситост към мозъка. А това ще даде възможност на тялото да стане отпуснато, спокойно. Тогава то ще работи хармонично и активно.