Подправки, полезни за вашето здраве

182
Подправките - лечебната сила на природата

Само една малка щипка може да направи чудеса. Подправките не са лекарство, но имат благоприятен ефект върху човешкия организъм – стимулират храносмилането, дават му енергия и влияят на биохимичните процеси, протичащи в организма. Благодарение на тях можете да повлияете на това как се чувствате.

Подправките – лечебната сила на природата

Те създават страхотни вкусови и ароматни букети на ястията, но и възпрепятстват неблагоприятните промени, които настъпват в процеса на тяхното приготвяне и консумация. Повечето подправки се използват в билколечението поради съдържанието на ценни етерични масла, дъбилни вещества, витамини и минерални соли. Бактерицидни са карамфилът, анасонът, ментата, кимионът, босилекът, мащерката и копърът. Някои подправки имат съединения, които повишават секрецията на храносмилателни сокове. Мента, градински чай, кимион, розмарин, пипер, риган и джинджифил стимулират храносмилателната система. Те повишават отделянето на жлъчка, улесняват работата на стомаха и имат положителен ефект върху чревната перисталтика.

Естествени антибиотици

Чесън, лук, риган, лют червен пипер, карамфил, женско биле и мента имат противовъзпалителни свойства. Повечето от тях имат подобни свойства на синтетичните антибиотици. Те ефективно унищожават всички видове бактерии и патогенни микроорганизми и не предизвикват странични ефекти. Естествените антиоксиданти, присъстващи в подправките, предотвратяват окисляването на витамин С и неутрализират свободните радикали. Източници на антиоксиданти са: розмарин, градински чай, риган, майорана, джинджифил, хвойна, черен и червен пипер. Следователно подправките са не само полезни по време на настинки, но и възпрепятстват разпространението на вредни оксиданти, удължавайки младостта ви.

Хранете се здравословно и отслабвайте

Билките и подправките имат положителен ефект върху метаболизма, но и подпомагат отслабването. Те регулират нивото на захарта и инсулина и дори могат да намалят нивото на лошия холестерол. Лютият червен пипер помага за изгарянето на мазнините в процеса на термогенеза, потиска апетита и се бори с желанието за похапване. Канелата е сладка, така че може да замести захарта, но също така регулира нивата на въглехидратите и кръвната захар, повишава чувствителността на клетките към инсулин и стимулира ензимите, участващи в метаболитните процеси. Други подправки, които помагат в борбата с мазнините, включват джинджифил, куркума и черен пипер.

Не забравяйте да добавите подправки към вашата кухня. Използвайте естествени добавки, за да се радвате на добро здраве и благополучие. Половин чаена лъжичка канела, добавена към сутрешното ви кафе всеки ден, може да направи чудеса!