Пет признака, че психичното ви здраве е в опасност

720
Пет признака, че психичното ви здраве е в опасност

Всеки е съгласен, че е много важно да поддържаме физическо и психическо здраве. За да направите това, трябва да се отнасяте към себе си по-внимателно: да се храните правилно, да почивате и да реагирате на всички сигнали, които тялото ни дава.

Да се ​​грижим за себе си в трудни моменти като този не е лукс, а абсолютна необходимост, защото нашето благополучие зависи от нашето психическо и физическо здраве.

Проследяването на състоянието на нашето психично здраве е доста трудно, когато сте много заети и изтощени, но има няколко прости неща, за които трябва да внимавате, те могат да бъдат маркер, че психичното ви здраве е в опасност.

Диетологът Джес Хилард каза пред The ​​Sun  за пет ясни признака, че психичното ви здраве е изложено на риск.

Претоварвате се и работите усилено

Ако се претоварите с много допълнителна работа, натрупаната умора може значително да влоши тревожността, депресията и в крайна сметка да доведе до прегаряне.

В този случай ще забележите симптоми на преумора – колебания в теглото, постоянна умора, лош сън. Това от своя страна може да доведе до отслабена имунна система.

Проучванията показват, че тези, които работят 55-65+ часа на седмица, имат значително по-лошо психично здраве в сравнение с тези, които работят по-малко от 40 часа на седмица. Тези, които работят прекомерно, са изложени на по-голям риск от сърдечно-съдови заболявания, като диабет тип 2 и високо кръвно налягане.

Прекомерната работа може да повлияе на нашите хранителни предпочитания, нивата на стрес, консумацията на алкохол, съня и физическата активност.

Ядете твърде много нездравословна храна

Здравословното хранене наистина има благотворен ефект върху психичното здраве. Мета-анализ, проведен в десет различни страни, установи, че диета с високо съдържание на плодове, зеленчуци, риба, пълнозърнести храни, зехтин и нискомаслени млечни продукти е свързана с намален риск от депресия.

Изследванията показват също, че хората, които ядат много нездравословни храни (с високо съдържание на наситени мазнини, ниско съдържание на фибри, ниско съдържание на плодове и зеленчуци) с по-ниска хранителна плътност, имат по-малък обем в левия хипокампус – област от мозъка, свързана с стрес, депресия – чието намаляване е един от ранните признаци на болестта на Алцхаймер.

Докато причината, поради която тези храни намаляват размера на тази област на мозъка, все още не е ясна, няма съмнение, че добре балансираната диета и ограниченият прием на нездравословни и преработени храни могат да поддържат мозъка и психичното здраве.

Липсват ви протеини

Протеинът е важен за здравето на мускулите и мозъка. Наблюдавано е, че приемът на протеини е свързан с високи нива на допамин, който контролира регулирането на настроението в мозъка.

Протеинът се състои от аминокиселини, които помагат на тялото да възстанови мускулните влакна. Някои аминокиселини не могат да бъдат произведени естествено в тялото, така че трябва да ги допълваме с храна или витамини.

Препоръката е приблизително 45 грама протеин на ден за жени и 55 грама за мъже.

Не спите добре и не спите достатъчно

Въпреки че често се чувстват уморени през деня, много хора, които са подложени на стрес, трудно заспиват или остават будни цяла нощ, което може да има огромно въздействие върху психичното здраве.

Ако не можете да заспите въпреки напрегнатия ден и умората, това може да се дължи на факта, че хормоните на стреса предизвикват повишена възбуда, нарушавайки баланса между сън и бодърстване. Това създава порочен кръг, тъй като стресовите ситуации са много по-трудни за справяне, когато сте уморени, което води до още повече стрес.

Не ядете достатъчно риба

Много е важно да си набавяме достатъчно омега-3 , защото това влияе върху здравето на мозъка и психическото здраве. Съдържа се в мазните риби, лененото семе, орехите и зехтина. Клетъчната сигнализация и структурата на клетъчната мембрана в мозъка се променят от омега-3 мастни киселини, които могат да действат като антидепресант.

Изследванията в тази област показват положителни ефекти от използването на омега-3 мастни киселини за лечение на депресия, както и на депресия, свързана с биполярно разстройство.