Най-ефективните маски за лице за след баня или сауна

222
Най-ефективните маски за лице за след баня или сауна

Как да почистваме, подхранваме и овлажняваме кожата с маски за баня? Сега ще се научим как да ги прилагаме.

Какво мислите за сауната? Ако все още не ви се е налагало да оцените лечебните му свойства, време е. Е, нека започнем с основните плюсове. Първо, сауната е най-добрият начин да се отпуснете и да се справите с хроничната умора. В резултат на това ефективността е по-висока. Второ, това е чудесно място за ефективни козметични процедури. В сауната тялото се затопля, прочиства и става много по-възприемчиво към полезните природни средства, които ще помогнат за възстановяване на тялото до обичайния му тонус.

Но за да извлечете максимума от процедурите за баня, те трябва да се извършват според правилата. В никакъв случай не трябва да отидете в парната баня насила, когато не се чувствате добре.

И е по-добре да пиете след сауната не студена вода, а горещ билков чай. Алкохолът е забранен.

Как да използвате маските за баня?

Маските за баня трябва да се избират по същия принцип, на който избирате козметика – по тип кожа. И е препоръчително да ги приготвите непосредствено преди употреба, тогава ефектът е по-висок. Друг важен момент: предназначението на маската.

Те са различни видове: за стимулиране елиминирането на токсините, почистващи – скраб маски и подхранващи – за насищане на кожата с полезни вещества.

Първият тип включва маски със съдържание на сол. Можете да използвате както натрошена морска сол, така и готварска сол.

Почистващите маски трябва да съдържат някакви ексфолиращи съставки. Това могат да бъдат маски на основата на мед и сол, на базата на зехтин и утайка от кафе, хума, натрошени овесени ядки, сода, канела и др.

А третият вид маски – подхранващите са на основата на плодове (киви, банани, лимон, портокал – ако не сте алергични към тях), с добавка на жълтък, зехтин, сок от алое и др.

Можете да ги прилагате един по един или по ваш избор. Въпреки че без това ползите от посещението на парната баня са не по-малко.

Правилната церемония за къпане е подобна на ходенето на фитнес – тренира сърцето и кръвоносните съдове, стимулира отделителната система. И още нещо – сауната е особено полезна за тези, които водят заседнал начин на живот. Тоест, за повечето от нас.

Друг интересен факт: по време на престоя ви в сауната, когато тялото се затопли, от мускулните влакна се отделя млечна киселина. А е доказано, че именно тя предизвиква чувство на умора.

Маски за лице за след сауна

По принцип можете да поглезите цялото си тяло със същите маски, които правите за лицето си. Масажът с мед е много полезен сам по себе си. Или маска със заквасена сметана, която се смесва със сок от алое и яйчен жълтък. Отлична е за суха кожа. Друга популярна рецепта е смесването на нарязани и задушени овесени ядки с растително масло (зехтин, масло от гроздови семки, бадемово масло и др.).

Всичко това ще се отрази не само на вашето здраве и работоспособност, но и на външния ви вид – по най-добрия начин.