Как да засилим имунитета с диета

159
Как да засилим имунитета с диета

Изграждането на имунитет започва с преглед на вашата диета. Вслушването в нуждите на тялото и осигуряването на необходимите витамини и минерали с храната оказва голямо влияние върху благосъстоянието и здравето. Зеленчуци, плодове, антиоксиданти – ще ги откриете не непременно в капсули или хапчета, а в даровете на природата.

Редовното и балансирано хранене трябва да бъде основният източник на витамини, минерали и микроелементи в човешката диета. За да се случи това, трябва да осигурите на тялото биоактивни вещества, които са отговорни за стимулирането на имунитета. Какви са тези съставки? И какъв е ефектът им върху имунната система?

Зеленчуци и плодове

В списъка на здравословните продукти зеленчуците и плодовете са на първо място. Особено ценни за изграждането на имунитета са съставките, съдържащи витамин С. Има го в брюкселското зеле, магданоза, спанака, касиса и червения пипер. Източникът на ß-каротин, който е важен за гладкото функциониране на имунната система е в моркови, зеле или манголд.

Почти всеки плод и зеленчук, съдържа вещества, ценни за здравето и благосъстоянието. В зеленчуци като лук и чесън, в допълнение към витамините и минералите, има фитонциди, които убиват вируси и бактерии. Нищо чудно, че те се наричат ​​естествени антибиотици.

Балансираната диета трябва да включва риба, богата на здравословни мазнини и витамин D3 и силаж. Млечната киселина, произведена в процеса на ферментация на краставици, зеле или цвекло, насърчава растежа на добрите бактерии в червата и изгражда имунитета. Освен това маринованите продукти имат значително повече витамин С от суровите.

Как да засилим имунитета с диета?

Струва си да се гарантира, че диетата включва не само зеленчуци и плодове, но и други съставки, ценни за здравето. Сред тях са:

мед – акация, елда, медена роса – всички помагат за намаляване на стреса и подобряване на благосъстоянието,

бадеми – благодарение на витамините Е и В2 спомагат за укрепване на имунната система и регулират работата на храносмилателната система,

зелен чай – съдържащите се в него полифеноли и флавоноиди са антиоксиданти, които подпомагат намаляването на свободните радикали.

Балансираната диета трябва да се основава на продукти, които не съдържат химически подобрители и изкуствени аромати. Струва си да проучите внимателно източника на храната, която купувате в магазина. За да подчертаете вкуса на ястията, по-добре е да се откажете от солта и да я замените с естествени смеси от сушени зеленчуци.

Как да подсилим имунитета? Погрижете се за дневното меню, движението на чист въздух и точната доза сън. Ефектите трябва да дойдат по-бързо, отколкото очаквате.