Как да стимулираме метаболизма

410
Как да стимулираме метаболизма

За да функционира тялото ни правилно и всички органи да работят както трябва е необходима енергия, която се доставя на тялото чрез храната, която приемаме. Тогава говорим за основния метаболизъм (PPM). Тялото ни използва около 50-70% от доставената енергия, която се използва за правилното функциониране на сърцето и мозъка. Какво ще кажете за оставащата енергия? Изгаря се при ежедневни дейности, по време на работа или за поддържане на нормална телесна температура или за съжаление, се отлага под формата на мастна тъкан, причинявайки наддаване на тегло.

Защо някои хора ядат много и не наддават, а други трябва да броят всяка калория?

Скоростта на метаболизма зависи от много фактори. Със сигурност мъжете имат по-бърз метаболизъм от жените, както и по-младите хора в сравнение с възрастните. Освен пол и възраст, важна е и физическата активност през деня и генетиката.

Какво забавя метаболизма?

Фактори като неадекватно и нездравословно хранене, постоянен стрес и умора, твърде малко часове сън и липса на физическа активност през деня са отговорни за забавянето на метаболизма. Друг враг на правилното функциониране на метаболизма е алкохолът, който значително намалява ефективността на метаболизма. Също и липса на упражнения и стрес.

Какво ускорява метаболизма?

Адекватната хидратация е от съществено значение

Научните изследвания показват, че пиенето на 0,5 литра минерална вода може да ускори метаболизма с 10-30% дори за един час. Колкото по-студена е водата, толкова повече тялото ни ще използва енергия, за да я загрее до телесната ни температура – това ще изгори около 70 допълнителни калории всеки ден.

Закуската е най-важното хранене, което стимулира тялото и дава енергия за целия ден. В идеалния случай трябва да е здравословно и питателно.

Станете активни

Упражнението е един от най-добрите начини да увеличите разхода на енергия. Не винаги трябва да са убийствени тренировки – понякога е достатъчно да отидете на кратка разходка, да изберете стълбите вместо асансьора или да паркирате колата малко по-далеч от входа на работа.

Подправките – златната среда за ускоряване на метаболизма

Подправките, които освен че подобряват обмяната на веществата, притежават редица здравословни свойства, влияят благоприятно върху ускоряването на метаболизма. Докато приготвяте вашите ястия, можете успешно да добавите към тях:

  • Лют пипер, който има загряващо и стимулиращо храносмилателната система действие
  • Канела, която има свойства за отслабване,
  • Босилек за подобряване на храносмилането
  • Къри, което ефективно влияе върху процеса на изгаряне на мазнини
  • Индийско орехче, което подобрява работата на червата
  • Риган, който стимулира производството на храносмилателни сокове