Как да предотвратим „прегарянето“ и хроничната умора

346
Как да предотвратим „прегарянето“ и хроничната умора

В съвременния свят повечето хора поставят бизнеса и работата на първо място, като забравят за почивката. В такъв ритъм на живот често се случва т. нар. емоционално прегаряне и появата на хронична умора.

Какво е емоционално изгаряне и как да го предотвратим?

Изгарянето е психологическа умора, която нараства с всеки изминал ден. Когато човек работи няколко години и не почива достатъчно, той може да развие подобна умора. Признаците се появяват дори сред тези, които са влюбени в работата си. Защото, каквото и да си мислите, всички имаме нужда от почивка и смяна на обстановката. Когато седмица след седмица минава незабелязано и без никакви промени, това започва да създава здравословни проблеми. Животът изтича незабелязано покрай нас.

Предотвратяването на изгарянето  е доста просто. Просто се опитайте да  внесете нещо ново в ежедневието си . Една седмица, например, можете да отидете на работа пеша, а на следващата – с градския транспорт. Една седмица да си почивате сами, а следващата да се срещате по-често с приятели. Можете също така периодично да излизате сред природата, това винаги помага. Експериментирайте и променяйте нещата, към които сте привикнали, за да предотвратите емоционално изгаряне.

Вниманието към това, с кого общувате, също може много да помогне. Има хора, които ни заливат с негативни емоции, постоянно се съмняват в нещо и разрушават самочувствието ни, крадейки  оптимизмът ни. Те винаги казват „няма да успееш“, „защо ти трябва това“ и т.н. Общувайте по-често с тези, за които няма бариери в живота.

Хроничната умора е нещо друго.

Основни симптоми на хроничната умора

Промени в настроението

Много бърза умора

Лош сън

Проблеми с паметта

Намаляване на имунитета

Това вече не е психологически, а физически и енергиен проблем. В много случаи ние сами сме виновни за това, че имаме такъв проблем.

Кои са основните причини за хронична умора?

Слаба физическа активност

Липса на здравословен сън

Неправилно хранене

За да разрешите проблема, определено трябва да  изключите от менюто си храните от бързото хранене, силните напитки и да се преборите с вредните си навици – например, тютюнопушенето. Освен това експертите съветват да се движите повече, ако работата ви е свързана с нон стоп седене или, обратно – да осигурите почивка на тялото, ако сте в постоянно движение. Леките упражнения и спортът повишават енергията и отварят чакрите. А да не говорим за добрият, пълноценен сън – той е задължителен. Сънят е най-важният елемент от здравословния начин на живот. Хората, които спят малко или лошо, изпадат в състояние на хронична умора много по-бързо.