Дефицитът на този витамин може да доведе до частична загуба на памет и зрение

1217
Загуба на памет и зрение

Може да започнете да забравяте неща за вършене, важни дати и събития, които са се случили преди няколко дни. Проблемите с паметта могат да се провокират и от недостиг на витамини, твърдят лекари.

За да боледуваме възможно най-рядко от всякакви заболявания и да се чувстваме добре, е необходимо да поддържаме баланса на микро и макроелементите в организма. Всеки витамин и минерал отговаря за определен „механизъм“, а разпадането му може да доведе до различни усложнения. Сега на витрините на аптеките има изобилие от витамини в красиви многоцветни опаковки. Те се продават под формата на капсули, таблетки, има течни и разтворими. Когато купуваме лекарствата, от които се нуждаем, често вземаме и някоя витаминна и минерална добавка.

Разбира се, трябва да се грижите за здравето си и да помогнете на тялото да компенсира недостига на витамини, но не трябва да се самолекувате. Само лекар може да определи какво точно ви липсва, внимателно да проучи резултатите от теста и да изслуша вашите оплаквания.

И така, някои започват да се оплакват от пропуски в паметта. И възрастта няма нищо общо с това. Забравете събитията от изминалите дни, предстоящите афери могат да причинят дефицит на витамин B12, пише британско издание Express.

„Дефицитът на витамин B12 може да доведе до проблеми, вариращи от главоболие и раздразнителност до анемия и загуба на паметта. Обрив, синини, бавно зарастващи рани, мускулна слабост и изтръпване на крайниците също са признаци, че имате недостиг на витамин В“, обяснява диетологът Алекс Глоувър.

Ако дефицитът е достигнал сериозни размери, тогава заедно с проблеми с паметта и световъртеж, зрението на човек може да започне да намалява.

„Има много различни видове витамини от група В, всеки с различна функция. И така, витамин B12 произвежда червени кръвни клетки и регулира нервната система, B6 помага на тялото да преобразува храната в енергия, а B1 и B2 са отговорни за здравето на кожата, косата и ноктите“, казва експертът по грижа за кожата Карл Кристиан.

Какво пречи на усвояването на B12

Една от причините за дефицит на B12 може да бъде алкохолна интоксикация (придружена от токсично увреждане на лигавицата).

Атрофичният гастрит, терминалният илеит, тежкият хроничен ентерит, дивертикулозата на тънките черва, появата на сляпа бримка на тънките черва след операции върху него, както и болестта на Крон, също нарушават усвояването на витамин В12.

Как да си набавите витамин B12

Най-често вегетарианците страдат от дефицит на витамин В12, тъй като той се намира в животински продукти: месо, пиле, яйца.

Ето кои храни са богати на този витамин:

  • Пълнозърнести храни
  • Листни зеленчуци
  • Говеждо, телешко, свинско месо
  • Сирене, мляко, масло
  • Бяло зеле и карфиол