9 основателни причини да започнете да бягате

519
9 основателни причини да започнете да бягате

Бягането  е идеалният и безплатен начин да изглеждате добре. Не изисква специално оборудване или място за практикуване. Само маратонки.

Бягането е полезно и ефективно при лечението на много заболявания. То не е панацея, но косвеният му ефект, дължащ се на стрес върху централната нервна и сърдечно-съдова система, има положителен ефект върху целия организъм.

Ето 9 основателни причини да започнете да бягате

  1. Бягането увеличава възможностите на сърцето и кръвоносните съдове, като тренировката се извършва директно върху самия сърдечен мускул. Това означава, че сърцето става по-силно. И това неминуемо се отразява на неговата производителност.
  2. Кислородният капацитет на кръвта се увеличава и сърцето изпомпва много по-голям обем кръв за един цикъл. Повишеният приток на кръв води до повишен и кислороден обмен. Всички тъкани и органи получават повече кръв, обогатена с кислород и хранителни вещества.
  3. Бягането е отлично средство за борба с нервното напрежение. Стресът и умората натрупват в тялото през деня и това е причината за умората. За да се отървете от нея, трябва да се потите много, а бягането се справя перфектно с тази задача.
  4. При продължителни упражнения в кръвта се отделя специален хормон – ендорфин . Този хормон се нарича още „хормон на щастието“. И не напразно. Когато концентрацията на ендорфин в кръвта се повиши, човек изпитва леко чувство на еуфория. Депресията отшумява .
  5. Бягането повишава умствената активност. Докато бягате, решението на някакъв проблем или задача често идва „от само себе си“. Кръвта по време на активни тренировки е богато наситена с кислород, метаболизмът се увеличава, в резултат на което централната нервна система, а оттам и мозъкът, функционират по-активно.
  6. Систематичният джогинг помага за повишаване на имунитета , поради увеличаване на червените кръвни клетки и хемоглобина в кръвта. В процеса на бягане, холестеролът в кръвта  намалява, чувството на глад отшумява, чревната подвижност се подобрява. Заедно с подобряването на метаболизма, всичко това води до  нормализиране на телесното тегло.
  7. Можете да бягате по всяко време на деня. Сутрин , когато има повишено количество хормони в кръвта, бягането е естествено средство за релаксация, което ще помогне на тялото да се ободри. Ако тичате след тежък ден – вечер, тогава ще облекчите стреса, ще се отпуснете, ще заредите „батериите“ си, ще потиснете прекомерния апетит и ще спите прекрасно.
  8. Изследванията на учените показват, че при редовно бягане се наблюдава частична регенерация на чернодробната тъкан. Това има положителен ефект върху бъбреците – по време на бягане натоварването се отстранява от тях, което води до по-доброто им функциониране.
  9. Редовните натоварвания при бягане също имат положителен ефект върху опорно-двигателния апарат. За възрастните хора такова обучение е особено полезно, тъй като предотвратява дегенеративни промени в ставите и мускулните тъкани.

Още древните гърци са казвали: „Ако искаш да си силен – бягай, ако искаш да си красив – бягай, ако искаш да си умен – бягай”.