8 популярни храни, които НЕ трябва да ядете

328
8 популярни храни, които НЕ трябва да ядете

Много от тези продукти са супер популярни. Но някои от тях са много вредни и по-добре е да ги изключите от менюто, а други трябва да се ядат рядко и с повишено внимание.

Има и храни, които изглеждат здравословни, но не са. Ето какво е по-добре да премахнете от менюто или поне силно да ограничите.

Слънчогледови семки

Слънчогледовите семки като цяло са полезни, но не трябва да злоупотребявате с тях, те са много калорични. Освен това е по-добре да не ядете солени семена, особено в големи количества.

Консерва риба тон

Рибата тон е една от любимите храни на диетолозите в диетите за отслабване. Това е така, защото има високо съдържание на протеини и ниско съдържание на въглехидрати, а както всички знаем, диета с високо съдържание на протеини и ниско съдържание на въглехидрати обикновено е мощна помощ при отслабване. Но преди да го включите в ежедневната си диета, имайте предвид, че консервираната риба тон може да съдържа живак. Редовната консумация на риба тон може да доведе до проблеми с нервната, имунната и храносмилателната системи.

Пържено пиле

Пилето е диетичен продукт, особено когато става дума за пилешки гърди. Но пърженото пиле е с високо съдържание на калории, което може да доведе до проблеми като наднормено тегло, диабет и сърдечни заболявания. Така че, ако искате да ядете пиле, по-добре го изпечете на грил.

Замразени зеленчуци

Няма нужда да говорим отново за ползите от зеленчуците. Но замразените от дълго време зеленчуци вече не са толкова полезни. Замразяването помага да се запазят някои от хранителните вещества в замразените плодове и зеленчуци, но ако храната е била замразена повече от година, хранителните вещества започват да се разграждат. Процесът на бланширане също губи витамини и минерали. Всъщност това е моментът, когато се получава най-голямата загуба на хранителни вещества.

Сурово кашу

Суровите ядки кашу обикновено се продават печени в магазините, защото съдържат силно токсична смола, наречена урушиол, когато са сурови. Сред неудобствата, които това вещество може да причини, е урушиолният дерматит, който може да причини симптоми като възпаление и нагнояване. Ако попаднете на сурово кашу, избягвайте го.

Карамелени пуканки

Карамелените пуканки са много вкусни, но и нездравословни. Този продукт е богат на почти всичко, което трябва да се консумира умерено: калории, захари, мазнини и натрий, така че се опитайте да ограничите консумацията му до минимум.

Картофен чипс

По-голямата част от картофения чипс съдържа оцветители, нишестета, консерванти, сол и наситени мазнини. Те са много вредни.

Понички

Поничките (и бухтичките) са едно от най-популярните лакомства. Проблемът с поничките е не само, че са с високо съдържание на захар, но и че са пържени и съдържат трансмазнини.