10 причини патладжана да е по-добър от повечето лекарства

469
10 причини патладжана да е по-добър от повечето лекарства

Всички знаем, че зеленчуците са полезни, но ето някои факти за патладжана, които са известни на малцина. Те обясняват защо трябва да хапваме повече от него.

Патладжаните съдържат различни витамини и минерали и специфични фитонутриенти, които от своя страна повишават нивото на антиоксидантна активност.

Ето и 10 важни причини, поради които трябва да включите патладжана в менюто си под една или друга форма!

Патладжанът укрепва мозъчните клетки

Патладжаните и тяхната известна лъскава тъмно лилава кора съдържат антоцианин фитонутриент, наречен насунин. Насунинът е мощен антиоксидант, който активно търси и унищожава необслужваните активни радикали, които разрушават клетъчните мембрани на мозъка.

Патладжанът подобрява здравето на сърцето

Според скорошно проучване, патладжана намалява на нивата на холестерола в стените и аортата на артериите.

Патладжанът оказва чудесна помощ при отслабване

Някои експерти препоръчват да се пие една чаша сок от патладжан наведнъж, така че тялото ви да не абсорбира мазнините в храната. Сапонинът, който се съдържа в него, потиска способността на тялото ви да абсорбира мазнините и също така подобрява бъбречната функция, като действа като диуретик.

Патладжанът понижава кръвното налягане

Едно скорошно клинично проучване свързва наличието на антоцианин в патладжана с понижено кръвно налягане.

Патладжанът „лови“ свободни радикали

Той съдържа високи нива на хлорогенна киселина, която е един от най-способните „уловители“ на свободни радикали на планетата!

Патладжанът съдържа само 35 калории в 100 гр

Ниското съдържание на калории и високо съдържание на фибри в патладжана прави този лилав лъскав зеленчук идеален помощник в диетата.   Високото съдържание на фибри оставя тялото хидратирано за по-дълъг период от време.

Патладжанът намалява оксидативния стрес

Високите нива на биофлавоноиди в патладжана помагат за защита на клетъчните мембрани от увреждане на свободните радикали и като пост-ефект намаляват количеството оксидативен рак, който причинява стрес на тялото.

Патладжанът се бори с високата кръвна захар

Някои проучвания показват, че редовното хранене на храни с високо съдържание на фибри може да намали риска от диабет с до 20%!

Нещо повече, тези резултати са получени от участници, получаващи фибри от пълнозърнести храни. Патладжанът може да бъде още по-ефективен!

Патладжанът е здравословна опция за хранене

Има чудесни ястия с патладжан, които са едновременно вкусни и здравословни.

Патладжанът е най-добрият борец срещу рак

Някои изследвания показват, че кремовете от патладжан могат да помогнат за свиване и изкореняване (с течение на времето) както на базалния, така и на плоскоклетъчния карцином.