Защо ни боли главата: Ново проучване

530
Защо ни боли главата

Мигрената надхвърля силното главоболие и може да бъде невероятно болезнена, гадна и буквално изтощителна.

Има неща, които могат да предизвикат мигренозен пристъп или да влошат симптомите. Това са хранителните навици, според резултатите от ново изследване.

Проучване , публикувано в Nutritional Neuroscience, установи за първи път, че 1838 от 8953 участници в Националното проучване на здравето и храненето от 1999 г. до 2004 г. са били хора с мигрена. Имайки предвид потенциалните променливи, авторите на изследването анализирали наличните данни, за да намерят връзка между диетата, използвайки индекса за прогнозиране на храненето /PNI/ и честотата както на силното главоболие, така и на мигрената.

Констатациите показват, че леко, умерено и тежко недохранване са свързани с участниците, които изпитват по-често по-интензивно главоболие.

Какви витамини да приемате за предотвратяване на пристъпи на мигрена?

Авторите на изследването отбелязват, че диетата на хора, страдащи от тежко главоболие и мигрена, провокира дефицит на витамини и хранителни вещества – диетични фибри, общ фолат, рибофлавин, селен, калий и магнезий, както и витамин А, витамин В6, витамин В12, витамин С и витамин К.

Освен това, те пият повече кафе и получават повече теобромин, вещество, което се съдържа в шоколада. Екипът заключил, че диетата е свързана с риска и тежестта на мигрената.

„Не съм изненадан от факта, че умереното или тежко недохранване е свързано с мигрена“, казва доктор Сидни Грийн. Според него, мигрената причинява ниски нива на кръвната захар.

„Ако разпределите храненията си твърде разредено, например, пропуснете закуската или обяда или премахнате основни групи храни като въглехидрати, това може да доведе до ниски нива на кръвната захар. Нещо повече, продължителното недохранване обикновено води до недостиг на витамини и минерали“, казва тя. Грийн отбелязвайки също, че „дефицитът на определени витамини, предимно витамините от група В, и минералът магнезий може да допринесе за по-тежки пристъпи на мигрена.“

Диета и мигрена

Според лекаря, тези, които са на „диета“, провокират „порочен кръг“.

„Получавате мигренозен пристъп, апетитът ви намалява, така че приемът на храна намалява и след това мигрената се появява отново. Освен това определени диети като веган, вегетарианска и кетогенна могат да доведат до недостиг на витамини и минерали. Важно е да намерите медицински специалист с опит, квалифициран диетолог, който да ви помогне да изберете диета, която ще намали риска от мигрена“, казва още Грийн.

За да се предотвратят честите пристъпи на мигрена, е необходим индивидуален подход на лечение и диета.