Основните хормони, които влияят на настроението и здравето на жената

539
Хормони на настроението

Поемете контрола над хормоните и удължете младостта! За да направите това, трябва да познавате естествените механизми на хормонална регулация.

Здравето и настроението на жената до голяма степен зависят от нивото на хормоните в кръвта. Разбирайки тяхното въздействие върху тялото, както и познавайки естествените регулаторни механизми, можете да удължите младостта и да намерите духовна хармония!

Какво е важно да знаете за хормоните?

Хормонът ендорфин

Хормонът ендорфин ни помага да изживеем блажени моменти на ликуване и радост, неконтролируемо забавление и наслада и просто да дишаме с „пълни гърди“. Ролята му в организма е наистина безценна, тъй като може дори да притъпи усещането за болка.

Начин на регулиране: Направете си сесия ароматерапия.

Вдишването на етеричното масло от уханна мента дава не само спокойствие, но и усещане за радост. Факт е, че по време на вдишване ментовият етер стимулира нервните рецептори на носа, изпращайки сигнал до мозъка за увеличаване на секрецията на ендорфини. Така настроението се повишава, а жизнеността набира сила.

Добавете подправки към ястията. Така нервните окончания, които са на върха на езика, се дразнят, увеличавайки производството на „хормона на радостта“. Затова трябва поне понякога (особено през зимата) да се поглезите с ястия „с черен пипер“.

Хормоните лептин и грелин

Лептинът е един от „виновниците” за наднорменото тегло, но само при условие, че балансът му в организма е нарушен. Лептинът (или хормонът на ситост, както още го наричат ​​) се произвежда от мастните клетки. Този хормон определя дали калориите, които получавате от храната, ще бъдат изразходвани незабавно или ще бъдат съхранени за бъдещето под формата на мастни запаси.

Освен това в неговата компетентност е своевременно да изпрати сигнал за насищане на мозъка. Хормонът грелин действа в обратна посока, дава сигнал за чувството на глад.

Начин на регулиране: Спете достатъчно!

Ако спите по-малко от 7 часа на нощ, нивата на грелин се повишават в тялото, а нивата на лептин намаляват. Така натрупването на мазнини е само въпрос на време. За да не ви пречат мислите за утрешния ден да заспите възможно най-скоро, направете планове за следващия ден предварително. Още по-добре, научете се да оставяте тревогите извън спалнята си.

Хормонът допамин

Известен е още като хормонът на паметта.

Мозъкът ни е отговорен за неговото производство. Нивата на допамин влияят на вашата производителност, концентрация и дългосрочно задържане на информация.

Начин на регулиране: Слушайте музика!

Любимите ви парчета не само имат благоприятен ефект върху цялостното състояние, но и активират производството на допамин.

Хормонът окситоцин

Много жени са убедени, че истинският майчински инстинкт се събужда след раждането. Това отчасти е вярно, тъй като периодът на раждане е тясно свързан с производството на хормона окситоцин, който също се нарича хормон на привързаността. Благодарение на него можем да обичаме и да се чувстваме обичани.

Начин на регулиране: Прегръдки

При жени, които често са по-често прегръщани от децата си или съпрузите си, нивото на окситоцин се повишава. Нежната прегръдка също помага за намаляване на стреса!

Друг начин е да пеете от сърце. Учените са открили, че след изпълненията на професионални певци нивото на окситоцин в кръвта им се повишава. Но въпросът тук не е в способността да се пее, а в дълбокото дишане. Можете да държите една нота дълго време или просто да си пеете любимите песни под душа -ефектът ще бъде също толкова впечатляващ.

Важното е да го правите с чувство!

Хормонът тестостерон

Наричаме го „мъжки“ хормон и по всякакъв начин се опитваме да го изхвърлим от тялото си.

Между другото, не е необходимо, тъй като под негово влияние ставаме по-активни и самоуверени.

Начин на регулиране: Движете се!

Парадоксално, но факт! Колкото повече се движите, толкова по-голям е резервът от сила и енергия на тялото ви. Нивото на тестостерон клони към горната граница на нормата след интензивна физическа активност.

Ако енергийният ви запас е намалял, най-добре е да станете, да се раздвижите, да направите лицеви опори, да потичате или потанцувате!

Минералът цинк е необходимо условие за секрецията на хормон тестостерон. Можете да го получите от храната. 25 mg на ден, тоест нормата за възрастен, се съдържат в чаша кисело мляко, 170 грама постно говеждо месо или в шепа тиквени семки. Изберете си според вкусовите предпочитания!