Навиците, които крадат психологическата ни енергия

592
психологическата ни енергия

Всеки има свой собствен ограничен запас от психологическа енергия. Веднага след като той се изчерпи, започваме да се чувстваме като изцеден парцал.

Съществуват обаче няколко навика, които могат да ускорят процеса на загуба на енергия. Ето защо трябва спешно да се отървем от тях.

Кои лоши навици отнемат психологическа енергия?

Липса на план

Всяка задача, дори и най-незначителната, изисква психологическа енергия. Може би сте забелязали, че някои знаменитости се появяват публично в едни и същи дрехи. А един американски предприемач пък никога не променя закуската си – закусва само шейк с бананови ядки.

Винаги планирайте сутринта от вечерта. Първо запишете важните задачи. След това добавете още към списъка, ако е необходимо.

Прекомерно планиране

Лесно е да записвате всички   срещи и важни задачи. Това е много по-трудно за постигане. Необходимо е обаче да се отдели време за почивка, за която много хора често забравят.

Не си съставяйте натоварен график, отделете време за почивка и любимото си занимание. Този принцип е ключът към продуктивната работа.

Безпорядък на работния плот

Винаги е трудно за мозъка да се концентрира върху определена материя и ако постоянно се разсейва от нещо, тогава става почти невъзможно. Не е задължително да са смартфони. На масата може да има кламери, празни чаши. Всичко това ви отвлича от основната задача.

Винаги поддържайте бюрото си подредено. Това ще ви помогне бързо да се съсредоточите и да се успокоите.

Отлагане за по-късно

Понякога осъзнавате, че сте уморени и искате да го отложите за по-късно. Разбира се, ако мозъкът ви е претоварен, трябва да си починете. Не забравяйте обаче, че енергията се губи не само в момента, в който изпълнявате задачата. Той напуска всеки път, когато решите дали да завършите дадена задача или да я отложите. Освен това ще се притеснявате за изоставането. Всичко това изчерпва умствените ви резерви.

Ако можете да разрешите проблем за 2 минути, никога не го отлагайте. Има и опция за двуминутна почивка. Няма да навреди на концентрацията ви.

Стремеж към идеала

Не е необходимо работата да се доведе до съвършенство. Разбира се, трябва да опитате, но мярката е най-важна във всичко. Спрете, когато разберете, че работата е свършена добре. Писмото, над което сте стояли един час, шефът ви ще прочете само за няколко минути.

Винаги вършете добре работата, но без да довеждате всичко до съвършенство. Спрете, ако сте доволни от резултата.

Многозадачност

Смята се, че правенето на няколко неща едновременно дава ефективен резултат. Може би това е така за някои хора. Повечето обаче са по-добри в една задача. В крайна сметка постоянното превключване към различни неща отнема енергия и влошава концентрацията.

Свикнете да решавате един проблем в даден момент. Опитайте се да се концентрирате върху текущата задача само за 25 минути, след което направете кратка почивка.

Водете записки

Необходимо е да се водят записи. Това се отнася до списъка с хранителни стоки в магазина, мобилни номера, идеи за уикенда. Ако не го направите, мозъкът ви е принуден да полага усилия, за да запомни необходимата информация.

Когато си водите бележки, премахвате стреса от мозъка си, за да можете спокойно да изпълнявате други задачи. Освен това се смята, че записаната информация се съхранява по-добре в паметта.

Не забравяйте за вашите хобита

Не забравяйте за любимите си занимания. Винаги намирайте време за тях, дори при натоварен график.

Може би имате неща, които ви вдъхновяват. Дайте им 20 минути преди да започнете работа. Ще ви развесели и ще направи деня ви възможно най-продуктивен.