Най-добрата комбинация с кисело мляко за предотвратяване на стареенето на костите

308
кисело мляко за предотвратяване на стареенето на костите

Киселото мляко е една от онези храни, на които можете да се насладите по всяко време на деня, като обилна закуска, атрактивна следобедна закуска или дори вкусен десерт.

Въпреки че киселото мляко и без нищо друго си има чудесен вкус, можете да добавите други съставки към него, за да го направите по-питателно. Тъй като киселото мляко е богато на укрепващи костите хранителни вещества като калций и витамин D, то е добро за защита на крехките кости.

Изберете нещо, което подчертава ползите от киселото мляко. Помислете, например, за сини сливи.

Лекарите казват, че киселото мляко в комбинация със сини сливи укрепва костите.

Последните проучвания показват, че ежедневната консумация на малко количество сини сливи (сушени сливи без добавена захар) е полезна за поддържане на здравината на костите. Сините сливи съдържат калий, магнезий и витамин К, както и други биоактивни съединения, за които е известно, че предотвратяват загубата на костна маса.

Как да използвате кисело мляко със сини сливи?

Диетолозите предлагат да добавите задушени сини сливи към купичка с натурално кисело мляко. Подсладете с мед, добавете канела на вкус.

Ако не обичате сини сливи, опитайте друг вариант.

Много плодове съдържат хранителни вещества, необходими за образуването на кости, като калий, магнезий и витамин С, и са свързани с предотвратяването на фрактури на скелета.

Сложете обикновеното кисело мляко с пресни или замразени плодове, които имате под ръка, като ягоди, банани, боровинки, киви или ананаси.

Добавянето на някоя от тези съставки също може да се смеси в смути.

Лекарите също така препоръчват да добавите пресен или замразен спанак към вашето кисело мляко, за да получите допълнителни витамини А, С, К, витамини от група В, калций, калий и магнезий.

Киселото мляко е универсална храна. Подобно на много млечни продукти, някои марки кисело мляко могат да бъдат отличен източник на калций. Освен това те са богати на протеини и други хранителни вещества, които укрепват костите.

Протеинът, по-специално, е макронутриент, който е важен за поддържане на здравето както на костите, така и на мускулите. Тъй като мускулите имат дълбок ефект върху костите, хранителните вещества, които поддържат мускулите, също поддържат костите и обратно.

Киселото мляко е с високо съдържание на протеини. Междувременно киселите млека на растителна основа са добри варианти за здравето на костите, ако са обогатени с витамин D и калций.

Ползите от киселото мляко не свършват дотук…

Киселото мляко е уникално с това, че съдържа „добри бактерии“, които спомагат за поддържането на баланса и разнообразието от бактерии в червата.

Доказано е, че тези полезни бактерии поддържат здравето на костите и имунното здраве, наред с други ползи за здравето.

Чревните бактерии помагат за смилането на храната, унищожават вредните микроорганизми и дори могат да произвеждат витамини.

Чревният микробиом е изследван като потенциален регулатор на здравето на костите.

Учените свързват откритите в киселото мляко пробиотици с подобрен калциев баланс и намалена загуба на костна маса.

Как иначе да предотвратим стареенето на костите?

Предоставяме продукти, препоръчани от Фондацията за костно здраве и остеопороза, както и диетични препоръки за американците:

  • Млечни продукти (като нискомаслено мляко и кисело мляко).
  • Риба (като консервирани сардини и сьомга).
  • Плодове и зеленчуци.
  • Бобови растения
  • Храни, обогатени с калций и витамин D (като мляко, соеви продукти, сокове и пълнозърнести храни).

Тези храни съдържат хранителни вещества, за които е доказано, че са полезни за мускулно-скелетната система. Това включва протеини, витамини A, C, D и K, витамини от група B, калций, магнезий и калий.