Какво стимулира косопада: 10 храни, които причиняват косопад

1148
Какво стимулира косопада

Здравата и красива коса до голяма степен зависи от доброто хранене. Храната, която ядете, може или да увреди косата ви, или да я направи силна и красива. В тази статия ще говорим за 10 храни, които причиняват косопад.

Захар

Да, може да ви изненада, че захарта е в горната част на списъка. Вредна е не само за косата, но и за здравето като цяло. Изследванията показват, че инсулиновата резистентност, която води до диабет и затлъстяване, може също да доведе до загуба на коса или дори плешивост както при мъжете, така и при жените. И най-важният фактор за инсулиновата резистентност е диета с високо съдържание на захар, нишесте и рафинирани въглехидрати. Във всеки случай, най-добре е да сведете приема на захар до минимум. Един възрастен не трябва да консумира повече от 50 грама захар на ден.

Риба с високо съдържание на живак

Проучване от 2019 г. на жени с косопад установи, че те имат високи нива на живак в кръвта от консумация на риба. Косопадът намалява, след като намалили приема на риба с високо съдържание на живак. Специалистите препоръчват не повече от 2-3 рибни ястия на седмица. В допълнение, яденето на риба с ниско съдържание на живак може да бъде полезно за хора, страдащи от косопад. Риба, богата на живак: риба меч, голяма риба тон, скумрия, щука

Пържени храни и червено месо

Едно по-ранно проучване от 2010 г. предложи избягване на пържени храни и червено месо за здравето на косата. Авторите заявяват, че тези продукти могат да повлияят негативно на здравето на косата, тъй като причиняват хиперактивност на себума и мастните жлези. Да, червеното месо наистина съдържа много желязо, което е важно за здравето на косата. Но със сигурност не бива да прекалявате с него. Има и много растителни източници, които могат да се използват за задоволяване на ежедневните ви нужди от желязо. Например ядки, тиквени семки, сусам, конопено семе, овесени ядки, просо и други. Пържените храни се приготвят в масло при много високи температури и следователно съдържат трансмазнини, които са свързани с повишен риск от много заболявания, включително сърдечни заболявания, рак, диабет и затлъстяване.

Нездравословна храна

Понякога нямаме време да сготвим и тогава прибягваме до нездравословна храна (готова храна). Въпреки това, тя често съдържа наситени и мононенаситени мазнини, които не само допринасят за затлъстяването и сърдечно-съдовите заболявания, но също така водят до загуба на коса. Диета с високо съдържание на трансмазнини повишава нивата на тестостерон. Освен това мазните храни могат да направят скалпа мазен и да доведат до запушени пори и миниатюризиране на космените фоликули.

Прости въглехидрати

Проучване от 2016 г. установи, че диета с високо съдържание на прости въглехидрати може да допринесе за загуба на коса. Авторите предполагат, че яденето на прости въглехидрати увеличава производството на себум. Въпреки че е полезно за здравето на косата, твърде много от него може да доведе до възпаление на космените фоликули. Най-добре е да избягвате да ядете твърде много прости въглехидрати като бонбони, торти и бисквити. Това включва рафинирани зърна като бял ориз, тестени изделия или хляб. Сложните въглехидрати са по-питателна алтернатива и се намират в пълнозърнести храни, боб и зеленчуци.

Храни с ниско съдържание на протеин

Основният градивен елемент на косата е протеин, наречен кератин. Недостатъчният прием на протеин води до загуба на коса. Вегетарианците могат да избират между леща, спанак, боб и тофу. Също така източници на протеини са

  • извара;
  • кисело мляко;
  • семена и ядки;
  • яйца;
  • риба.

Суров яйчен белтък

Яйцата са полезни за косата, но не трябва да се консумират сурови. Суровите яйчни протеини могат да причинят дефицит на биотин, витамин, който помага за производството на кератин.

Храни, богати на витамин А

Изследванията показват, че твърде много витамин А може да допринесе за загуба на коса, въпреки че са необходими повече изследвания, за да се установи последната връзка. Витамин А е важен за здравето на очите и ясното зрение. Прекомерната му консумация обаче може да доведе до изтъняване на космите и косопад.

Диета, богата на селен

Селенът е микроелемент, който е от съществено значение за много процеси в клетките и тялото. Но също като витамин А, консумацията на твърде много от това хранително вещество може да причини здравословни проблеми, включително загуба на коса. Намира се в малки количества в много храни, но повечето случаи на селенова токсичност възникват при хора, които са го приемали като хранителна добавка.

Алкохол

Алкохолът и косопадът не са пряко свързани. Въпреки това, прекомерната му консумация може да причини хранителни дефицити, водещи до загуба на коса. Тялото се нуждае от много витамини, за да расте коса и дори да се поддържа мозъка здрав, затова избягвайте прекомерната консумация на алкохол.