Как да спрем да ядем под стрес

188
Как да спрем да ядем под стрес

Днес натрапчивото преяждане се превърна в нова нездравословна реалност за много хора. Ежедневният стрес и загрижеността за живота ни и близките ни водят до по-чести посещения на хладилника и поръчки за доставка на нездравословна храна. Резултатът е преяждане и нездравословен апетит. Нека да видим как да се справим с този проблем.

Преяждането като опит за овладяване на вътрешни проблеми

Всяко следващо хранене с натрапчиво преяждане  е просто поредният опит за овладяване на вътрешни проблеми. Работата по тях ще бъде сигурна стъпка към здравословен начин на живот и връщане към обичайния ритъм.

За да направите това, трябва да предприемете  самотерапия или да потърсите съвет от психолог. Допълнителен стимул да се отървете от натрапчивото преяждане ще бъде ново хоби, общуване с приятели и любими хора, разходки на чист въздух – с други думи, всяка дейност, която ще ви отвлече от мисълта за храна.

Станете най-близкия си приятел

Нехаресването на себе си и чувството за вина за всички грешки е друга причина за натрапчивото преяждане. За да приемете себе си, трябва да стигнете до осъзнаването на факта, че всички хора са различни и няма идеални.

Отлично решение е търсенето на нови познати и приятели, включване в различни групи по интереси и други занимания от този род.

Не сдържайте емоциите си

Затварянето и „задържането“ на емоциите в себе си също кара човек да мисли само за храна. За мнозина това се дължи на недоверието към другите и на вярването, че силата се крие в железен, напълно непроницаем характер.

Бъдете креативни

Всяко творчество, било то танци, приложно изкуство или музика, е отражение на нашето вътрешно състояние.

Ако не можете да плачете, когато наистина ви се плаче, тогава изразяването на себе си чрез творчество ще има положително въздействие върху възстановяването на вашето хранително поведение.

Мислете за храненето като за здравословен и приятен ритуал

Най-често натрапчивото преяждане се свързва с бързо хранене, висококалорични храни и нездравословна храна. Затова, опитайте се да превърнете храната в един вид приятен ритуал.

Купувайте по-естетически храни , обърнете внимание на красивите опаковки, организирайте приятни събирания със семейството и приятелите.

Компулсивното преяждане е проблем, който определено може да бъде решен. Всяка една от тези препоръки е подходяща – ако изпълните поне една от тези пет точки, това вече ще е важна стъпка към здрава психика и по-добро качество на живот.