Как да спите, за да отслабнете с 12 кг без диета

1151
Как да спите, за да отслабнете с 12 кг без диета

Изследователи откриха как да спим, за да отслабнем с 12 кг без диета. Оказа се, че хората с наднормено тегло могат да свалят килограми, без да променят диетата си. Просто трябва да спят правилно.

Известно е, че липсата на сън може да причини хипертония, сърдечни заболявания, да увеличи стреса и апетита. Изследователи от САЩ са категорични, че дори малко увеличение на продължителността на съня може не само да подобри здравето, но и да помогне в отслабването, без да се налага човек да променя хранителните ви навици.

Проучването на университета в Чикаго не разглежда как продължителността на съня влияе върху теглото, но установява, че участниците в проучването ядат по-малко, след като променят моделите си на сън.

В проучването участват 80 възрастни с наднормено тегло на възраст от 21 до 40 години – техният индекс на телесна маса варира от 25 до 29,9. Те била „научени“ да спят по-дълго всяка нощ, но не били ограничени в диетата си или принудени да увеличат физическата си активност.

Всички участници в проучването спяха в собствените си легла със специални устройства за проследяване на продължителността на съня.

Оказа се, че хората, които обикновено спят по-малко от 6,5 часа на нощ, започват да ядат по-малко – средно 270 калории на ден, когато добавят малко повече от час сън към нощната си почивка.

Някои участници в проучването са яли с 500 калории по-малко на ден, след като са увеличили продължителността на съня си.

Изследователите заключават, че ако се поддържа правилен модел на сън в продължение на три години, хората могат да губят около 12 кг., без да променят диетата си.

„Ако здравословните навици за сън се поддържат по-дълго, това ще доведе до клинично значима загуба на тегло с течение на времето“, казва д-р Езра Тасали от Центъра за сън на Университета в Чикаго. – „Много хора търсят начини да отслабнат, да намалят приема на калории. И се оказва, че само повече сън е достатъчно.“

Предишни изследвания също са показали, че липсата на сън може да доведе до увеличаване на теглото чрез увеличаване на апетита.

Учените отбелязват, че е възможно да се научите да спите достатъчно време всяка вечер без особени проблеми и трудности. Важно е да промените навиците.

„Става дума за правилна хигиена на съня, навици за лягане, лична среда и други промени, които хората могат да направят в живота си, за да спят повече през нощта“, казва Тасали.