Как да си направим успокояваща ароматерапия преди лягане

76
успокояваща ароматерапия преди лягане

Понякога e доста трудно да се отпуснете и успокоите преди лягане. Стресът, лошата хигиена на съня, сезонната депресия, излагането на синя светлина и екраните имат отрицателен ефект върху заспиването. Ето защо може да се появи безсъние.

За да поставите тялото си в режим на сън, трябва да се опитате да използвате всичките си сетива. За визията можете да си поиграете с осветлението. Добавянето на червена светлина би било страхотна идея. Има положителен ефект върху производството на мелатонин.

Що се отнася до слуха, можете да използвате бял шум или звуците на природата. Това ще ви позволи да се успокоите.

Също така е препоръчително е да поддържате спалнята хладна и да използвате чисто и свежо спално бельо и мека завивка.

За вкус можете да ядете определени храни преди лягане или да пиете напитки, които ще помогнат за ускоряване на процеса на заспиване. Например, това могат да бъдат бадеми, които съдържат мелатонин или чай от лайка, който има успокояващ ефект.

Специалните ароматни масла също ще ви помогнат да заспите. Ето как можете да направите ароматерапия за по-добър сън.

Ароматни комбинации

Най-добрите комбинации от масла за релаксация и релаксация са масло от кедрово дърво и роза или портокал, мандарина и пачули, лавандула и сандалово дърво.

Лавандулата е идеалният аромат за съчетаване с други успокояващи средства.

Заедно със сандаловото дърво можете да получите средство за стимулиране на дълбокото дишане преди лягане. Лавандула с ветивер ще ви помогне да създадете релаксираща среда.

Как да си направим успокояваща ароматерапия преди лягане?

Ритуалите, свързани с ароматите, до голяма степен са въпрос на лични предпочитания. Можете да запалите свещи с успокояващи аромати.

Или да експериментирате с други успокояващи ароматерапевтични техники. Отлично решение е един тръстиков дифузьор.

Просто поставете няколко тръстикови пръчици в буркан с тясно гърло и добавете 30 капки от избраното от вас етерично масло с основно бадемово масло или масло от жожоба.

На всеки три дни просто трябва да завъртите пръчиците, така че ароматът да се разпространи из цялата спалня и да е лек и ненатрапчив.

Ароматерапия с електрически дифузьор

Електрическите дифузьори се използват най-добре като краткосрочен и контролиран подобрител на аромата в дома.

Но трябва да използвате това устройство за максимум 30-60 минути. Поради факта, че тялото може да свикне с миризмата много бързо, ще бъде трудно да се извлекат пълните ползи от ароматните масла.

Ако дифузерът се използва рядко, 5-10 капки масло заедно с малко вода ще стигнат няколко дни, преди да се наложи да се смени.

По-честата смяна на вашите ароматни масла ще ви позволи да се наслаждавате на различни аромати по-често, отколкото с тръстиков дифузьор.

Как иначе можете да използвате ароматерапията?

Ако нямате електрически дифузер, можете да използвате ароматни вани, масла за масаж на кожата и дори инхалатори.

Всичко това ще ви позволи да се успокоите преди лягане и да заспите много по-добре и по-бързо и да си осигурите спокоен сън.