Как да се предпазите от външната негативност: 4 важни правила

334
Как да се предпазите от външната негативност

Психиката ни може да издържи много, но не всичко. Днес е доста трудно да се запази спокойствието, тъй като всички получаваме информация всеки час от мрежата, телевизията, радиото и от нашите приятели. В повечето случаи новините не са обнадеждаващи, а мозъкът ни несъзнателно се вкопчва в негатива. Психолозите разкриват как да поддържате емоционален баланс в трудни моменти.

Изградете граници

Когато има много информация, нямате време да актуализирате страниците на новинарски сайтове или социални мрежи. Негативните новини валят с тонове, много е трудно за психиката ни да издържи на такъв гнет. Психолозите силно препоръчват да ограничите цялата входяща информация – гледайте и четете новините няколко пъти на ден за няколко минути, не повече.

Нощта не е време за лоши новини

Не е тайна, че преди лягане по принцип е важно да изключите всяка информация отвън. Нищо чудно, че експертите препоръчват да отложите смартфона си час преди лягане, за да има време мозъкът да се възстанови и да се подготви за сън. В крайна сметка, дори едно отрицателно заглавие може да ви смути почти до сутринта. Имате ли нужда от него?

Откажете отрицателното съдържание

Разбира се, невъзможно е напълно да се „изключите“ от новините, но ако смятате, че не можете да се справите с информацията, която получавате, дайте си време да се успокоите и за да направите това, откажете се за известно време от социалните мрежи, ако е възможно. Разбира се, пак трябва да общувате с приятели, но не и  да участвате в онлайн престрелки с непознати. Грижете се за психичното си здраве.

Настройте се по нов начин

Тревожността и стресът не трябва да се натрупват – всяка енергия, особено негативна, трябва да получи изход.

Винаги ли сте искали да практикувате йога? Действайте.

Също така, не се отказвайте от медитацията. Много е важно да овладеете всяка духовна сфера, да намерите контакт със своето вътрешно „аз“. За да направите това, стартирайте „изключване“ от неприятна реалност. Опитайте се да започнете с леки асани и не забравяйте да следвате дишането, което, с правилната техника, облекчава прекрасно мускулното напрежение.