Как да се храните, ако имате ревматоиден артрит

234
Ревматоиден артрит хранене

Според различни експерти днес повече от 20 милиона души по света страдат от ревматоиден артрит. Ако сте един от тях, промяната на диетата ви може да помогне.

Възпалението на ставите, което причинява болка и скованост, може да се влоши с възрастта и няма лечение. Въпреки това има начини да облекчите някои от симптомите на артрит или да ги забавите. Например, промяна на начина на живот и хранене.

Доказано е, че определени храни облекчават дискомфорта и болката, свързани с артрит, поради важните витамини и минерали, които съдържат.

Най-важният хранителен навик в случай на артрит е да се консумират достатъчно зелени зеленчуци всеки ден.

Листните зеленчуци, броколите, брюкселското зеле и аспержите са богати на антиоксиданти и фитохимикали, които помагат за блокиране на клетките от увреждане.

Зелените листни зеленчуци като спанак, зеле и други могат да предпазят клетките от увреждане на свободните радикали. Това се дължи на високото съдържание на антиоксиданти в зеленчуците, богати на витамини А, С и К.

Резултатите от проучване, публикувано в International Journal of Preventive Medicine, показват, че антиоксидантите могат значително да подобрят активността на заболяването. Проучването също така показа, че антиоксидантите могат да бъдат полезни за подпомагане на управлението на оксидативния стрес при ревматоиден артрит.

Проучване, публикувано в American Journal of Lifestyle Medicine , установи, че диета, богата на тъмни, листни зелени зеленчуци, може да повиши нивата на бета-каротин, пигмент, който се превръща във витамин А.

Може също така да помогне за понижаване на С-реактивния протеин (CRP), чието повишено ниво може да е признак на остро възпаление, което потенциално намалява риска или тежестта на хронични заболявания, включващи възпаление.

Учените препоръчват да се яде спанак, зелени зеленчуци, зеленчуци и манголд всеки ден.

Така че, ако имате артрит, опитайте да добавите повече листни и кръстоцветни зеленчуци към вашата диета. Тези храни ще помогнат за намаляване на възпалението, което причинява болезнени симптоми при артрит, като същевременно ще подобрят цялостното ви здраве.