Как да оцелеете през ледения сезон: Пет упражнения за подобряване на баланса

114
Пет упражнения за подобряване на баланса

През зимата, на хлъзгавите улици, е трудно да се поддържа баланс. В допълнение към удобните обувки с неплъзгащи се подметки, тренировките за подобряване на баланса могат да ви предпазят от наранявания.

 

Скорошно проучване, публикувано в British Journal of Sports Medicine, съобщава Womans World, предполага, че хората с добър баланс са почти два пъти по-склонни да живеят по-дълго от техните нестабилни връстници. Ако се притеснявате, че балансът ви не е толкова перфектен, колкото би трябвало, има лесни начини да го подобрите. Тези пет упражнения за баланс ще ви помогнат да преминете през ледения сезон.

Танцувайте

Пуснете музика и танцувайте. Танцуването само за няколко минути всеки ден може да помогне за намаляване на риска от падане. То подобрява динамичния баланс или способността да стоите изправени и да се движите стабилно. Освен това изостря времето ви за реакция, така че да можете да запазите равновесие, ако внезапно се спънете или подхлъзнете.

 

Пийте малко сок

Калцият и витамин D, съдържащи се в напитки като яйчен ликьор и портокалов сок, могат да намалят риска от пристъпи на световъртеж, които нарушават баланса. Хранителните вещества укрепват костите за по-голяма устойчивост и също така помагат на вътрешното ухо да регулира баланса.

 

Представете си, че сте балерина

Докато чакате сутрешното ви кафе да се свари, застанете на пръсти като балерина, след което се спуснете. Когато се правят редовно, силовите тренировки за долната част на тялото могат да помогнат за намаляване на риска от падане чрез укрепване на мускулите, които ви помагат да балансирате, според физиотерапевтите.

 

Намерете време за забавление

Учени от Харвард казват, че активната почивка, която ангажира тялото и мозъка ви, подобрява усещането ви за стабилност при движение. В тяхното проучване хората с активни хобита са имали значително по-малък риск от падане, отколкото тези, които не са имали.

 

Яжте боровинки

Яденето на половин чаша боровинки на ден осигурява доза ресвератрол, антиоксидант, който може да подобри двигателната координация и баланса, твърдят учени от университета Дюкен в Питсбърг. Можете също да опитате добавки с ресвератрол първо с вашия лекар.