Ето кои храни ни причиняват силно главоболие и мигрена

695
Кои храни ни причиняват силно главоболие и мигрена

Експертите смятат, че 20% от всички главоболия, включително мигрена, са свързани с употребата на определени храни или хранителни компоненти. Това важи особено за хора, които са чувствителни към тях. Затова, когато имате главоболие, чиято причина е трудно да се обясни, обърнете внимание на храните, които ядете.

Червено вино

Червеното вино, от една страна, съдържа фенолни съединения, които имат успокояващ ефект, както и други положителни ефекти – ресвератролът е антиоксидант с противоракови свойства, но, от друга страна, то може да причини пароксизмално главоболие.

Биогенни амини

Най-известният от тях е хистаминът. Съдържа се в сиренето, маята и маята, рибата (маринована херинга), бирата, виното, шоколада и др. Ето защо, ако ядете сирене за вино, например рокфор или фета, и дори парче шоколад или десерт, полят с шоколад, можете да очаквате главоболие.

Сулфити

Добавят се към храни за спиране на микробния растеж. Съдържат се във продукти като вино, бира, сушени плодове, мармалад, пица, чипс, конфитюр, морски дарове, преработени меса. Този компонент е способен да се натрупва в тялото при честа консумация на тези храни.

Аспартам

Това вещество се намира в състава на сладките газирани напитки – фанта, кока-кола и други напитки, дъвки.

Кофеин

Главоболието може да бъде предизвикано от употребата на кофеин, който повишава кръвното налягане в кръвоносните съдове и може да причини силно главоболие. Кафето, силният чай, енергийните напитки съдържат много кофеин. Също така важна роля за появата на главоболие има недостатъчното количество течност в диетата и излишъкът от прием на сол.

Съществува и индивидуална чувствителност на човек към компонентите на някои продукти. Например оцет, ядки, лимони, домати и др. Използването им провокира появата на главоболие.

Ако често ви тормози главоболие, чиято причина не е установена от изследвания, опитайте се да откриете провокаторите. Водете хранителен дневник, в който записвате какво сте яли, когато се е появило главоболие. По този начин можете да определите към кои храни сте чувствителни и да ги изключите от диетата си.