Бодипозитивност – усещане за красота

237
Бодипозитивност – усещане за красота

Дали стрии, мазнина или пъпки – няма място за срам от тялото! Да се ​​чувстваме красиви и да се отнасяме с уважение към всяко тяло е фокусът на позитивизма. Но какво точно стои зад термина, как да постигнем това усещане и какви модели за подражание има? Изясняваме и обясняваме най-важните факти по темата. Забавлявайте се да бъдете вдъхновени.

Какво е бодипозитивност?

Буквално преведен, терминът означава „положително осъзнаване на тялото“ и точно там е фокусът. Твърдението е, че всички тела са красиви. Положителността на тялото е голяма тема, особено в социални платформи като Instagram. Като цяло терминът се превърна в абсолютна тенденция в социалните мрежи през последните години. През 2012 г. движението получи огромно внимание с хаштаг, който продължава и до днес. Но това в никакъв случай не е произходът на позитивизма на тялото.

Корените се връщат към 19 век. Време, когато първите признаци на феминизъм стават забележими и жените се борят срещу преобладаващия идеал за красота. По-специално през 70-те години хората демонстрираха срещу така наречената фобия от мазнини. Пример за това е движението „Victorian Dress Reform Movement“, което се бунтува срещу носенето на корсети и по този начин също се бори срещу идеала за красота на винаги тънката талия. Във всеки случай твърдението е много ясно: всички тела са еднакво ценни и формите на тялото не могат да бъдат използвани, за да се правят заключения за характера на човек. Погледнато поотделно, позитивността на тялото означава преди всичко да бъдете добри към собственото си тяло, да го приемате такова, каквото е, и да се отнасяте към него положително.

Ето как действа бодипозитивността

Да приемете тялото си такова, каквото е, независимо от размера, теглото и формата, не винаги е лесно. Неувереността в себе си е голямо препятствие, особено във времена на социални медии и сравнения. Но с няколко съвета можем да се доближим:

Гледайки на тялото си като на партньор, ви е много по-лесно да работите с него, отколкото срещу него.

Разпознаването на вашите собствени сигнали и преди всичко обръщането на внимание на тях в крайна сметка също играе важна роля. Отделянето на време за себе си е важен фактор. Саморефлексията или техники като медитация помагат да разберете по-добре собственото си тяло.

Освен това отделете време, за да се погрижите съзнателно за тялото си. Приятен ритуал например е вечерта да намажете кожата с масло и да я поглезите с нежен масаж. Или какво ще кажете за успокояващ спа ден у дома с гореща вана, маска и т.н. Страхотен начин да се срещнете със собственото си тяло на различно ниво.

В крайна сметка обаче също така е от голямо значение медиите да преосмислят хода на позитивизма на тялото. За щастие вече можете да видите, че рекламите също реагират. Отново и отново жените се представят със стрии, наднормено тегло или бръчки по корема. Дори ако все още има много място за подобрение, това е стъпка в правилната посока.