7 традиционни храни за закуска, които е забранено да се ядат на празен стомах

551
7 традиционни храни за закуска, които е забранено да се ядат на празен стомах

Ако избирате между това да не закусвате изобщо и да закусвате дори и с тези продукти, определено е по-здравословно да ядете сутрин. Не всеки продукт тялото ни ще приеме добре сутрин и на гладно. Всичко е свързано с особеностите на храносмилателния тракт и дългата пауза между храненията, докато спим.

Трябва да сте особено внимателни при избора на продукти за закуска. Особено хора с чувствително храносмилане, стомашни и чревни проблеми. Кои храни не са най-подходящи за закуска и защо?

Традиционна чаша кафе след ставане от сън

Чаша кафе вместо пълноценна закуска е може би най-лошата услуга, която можете да направите на храносмилането си. ароматизирана напитка стимулира производството на солна киселина в стомаха и дразни лигавицата. Дори при здрав човек такава „закуска“ може да причини разхлабване на изпражненията, пристъп на киселини и тежест в стомаха. А при хора със заболявания на стомашно-чревния тракт може дори да провокира обостряне на хронично заболяване.

Важно е да се подчертае, че можете да пиете кафе сутрин, но само след хранене , а не на празен стомах.

Брашно: сладкиши, кифли, бял хляб

Друга традиционна закуска – кифлички, препечен хляб, бял хляб и други продукти от брашно – не е добър вариант. Те са наситени с бързи въглехидрати, заместители на захар и мазнини. Такава комбинация по принцип не е много здравословна, но на сутринта храносмилателната ни система изобщо не е готова за нея.

Кроасанът, изяден на празен стомах, ще бъде бързо усвоен и няма да даде висококачествено насищане, а простите въглехидрати ще провокират скок на кръвната захар и ще повишат нивата на инсулин. Това е пряк път към затлъстяване и развитие на диабет тип 2.

Мюсли, зърнени закуски, инстантни зърнени храни

Готовите зърнени закуски и мюсли са популярен вариант за закуска, но напълно нездравословен за организма. Почти всички от тях съдържат огромно количество бързи въглехидрати, които бързо се разграждат от стомаха и предизвикват колебания в кръвната захар. Такава закуска няма да даде необходимия енергиен тласък за деня и чувството на глад след нея ще се върне след няколко часа.

Отделно трябва да споменем и експресните зърнени храни. В повечето случаи те също са пренаситени със захар и различни овкусители. Освен това, за разлика от обикновените зърнени култури, които изискват готвене, в експресните варианти практически няма фибри. Така че да останете сити до обяд след „бърза каша“ определено няма да се получи.

Сокове, особено цитрусови плодове

Прясно изцеденият цитрусов сок ще раздразни стомашната лигавица поради голямото количество киселина в състава. А в случай на сок от магазина, в допълнение към това ще получите и „шокова“ порция захар. Редовната консумация на такива напитки на празен стомах увеличава риска от развитие на заболявания на стомашно-чревния тракт: гастрит, пептична язва, хронични киселини и др.

Зеленчуци

Повечето зеленчуци са с високо съдържание на киселини и груби фибри. Ако изядете на празен стомах домат, краставица или маруля допълнително ще увеличи вече повишената киселинност на стомаха след сън и ще провокира дразнене на лигавицата.

Плодове: ябълки, круши, банани

Плодовете са добра закуска през деня, но е по-добре да не ги ядете на празен стомах. Цитрусовите плодове и киселите ябълки могат да раздразнят стомашната лигавица и да причинят киселини. Круши и други плодове с много груби фибри забавят процеса на храносмилане, нарушават чревната подвижност и провокират проблеми с изпражненията.

А редовната консумация на банани на празен стомах нарушава баланса на калций и магнезий в организма, което в бъдеще може да повлияе негативно на функционирането на сърдечно-съдовата система.

Кисели млека

Друг популярен вариант за „бърза“ закуска. Като цяло киселото мляко, изядено на празен стомах, няма да причини много вреда на тялото. Особено в сравнение с портокалов сок или чаша кафе.

Но няма да има полза от такава закуска. Киселите млека и млечни продукти съдържат бактерии, които спомагат за поддържането на чревната микрофлора и насърчават по-доброто храносмилане. Проблемът е, че техните полезни свойства се активират само ако човекът вече е ял нещо преди това. Когато се консумират на празен стомах, бактериите просто се унищожават от стомашния сок.