7 навика, които разрушават щитовидната жлеза

1849
7 навика, които разрушават щитовидната жлеза

Когато работата на щитовидната жлеза е дори леко нарушена, това силно се отразява както на физическото състояние на човека, така и на психическото. Eто как несъзнателно влошаваме работата на този орган.

Щитовидната жлеза е симетричен орган, който се състои от два дяла и провлак. В нормално състояние масата на щитовидната жлеза е от 20 до 65 грама, а размерът на лобовете зависи от възрастта и пола. При юноши може да се увеличи, докато при възрастните хора, напротив, може да намалее. Щитовидната жлеза също може да промени размера си по време на бременност, но след 6-12 месеца след раждането всичко се връща към нормалното без никакво лечение.

Щитовидната ни жлеза наистина „не харесва“ някои неща. Някои от тях може да ви изглеждат съвсем безобидни. Но това е само на пръв поглед.

Потискане на емоциите

Когато се затваряте, търпите неудобства, приемате всичко, което бихте искали да отхвърлите, тогава това е потискане на емоциите. Неизпълнени планове, загуба на интерес към живота, несъответствие между желания и възможности – всичко, за което се обвинявате, вреди. Отрицателното засяга нервната система, работата на органите, включително щитовидната жлеза.

Гладуване за красива фигура

Калориен дефицит и продължителното гладуване разрушават тялото ни.

Гладът с продължителност до 36 часа няма вредно въздействие върху този орган, ако повече -щитовидната жлеза може да започне да живее свой отделен живот.

Изглежда, че ако напълно откажете храна за няколко дни, можете лесно и просто да отслабнете. Но експертите са категорично против подобен радикален подход.

Спане по-малко от 7 часа

Продължителното лишаване от сън нарушава оста хипоталамус-хипофиза-щитовидна жлеза. Секрецията на TSH и стимулацията на щитовидната жлеза намаляват, т.е. централният механизъм, който регулира функционирането на органа, страда значително.

Запомнете: пълноценният сън трябва да продължи поне 7-8 часа и да започва и завършва в различни денонощия.

Пропускане приема на витамини и минерали

Дефицитът на йод, селен, цинк, желязо и магнезий е особено опасен за нашата щитовидна жлеза. Това са основните минерали, които участват в изграждането на хормоните, а от техния баланс пряко зависи качеството на щитовидната жлеза.

Дефицитът на протеин също е опасен – от него се състоят хормони и ензими, участващи в синтеза на необходимите вещества.

Важна подробност: само лекар може да предпише добавки. Излишъкът от витамини е също толкова вреден, колкото и техният дефицит.

Липса на разходки на чист въздух

Щитовидната ни жлеза не обича студ, киша, липса на слънце, защото тогава ще трябва да работи повече, за да поддържа настроението ви. През студения сезон дозите на хормоните могат да се увеличат и това е логично.

За да поддържате тялото, опитайте се да ходите повече на чист въздух, особено в топло и слънчево време.

Злоупотреба със сладкиши и храни от бързо хранене

Нашата щитовидна жлеза не харесва:

  • Консервирани храни
  • Полуфабрикати
  • Храни от бързо хранене
  • Прости въглехидрати
  • Захар
  • Глутен
  • Кофеин

Тези храни могат да провокират възпаления в тялото, някои от които могат да ви накарат да напълнеете бързо и да се чувствате постоянно уморени. Затова внимавайте за диетата си.