5 лесни упражнения, с които ще издишате главоболието

200
5 лесни упражнения, с които ще издишате главоболието

Пренапрежението, повишената емоционалност и тревожност нарушават дишането. И това често е причина за мигрена. В такива ситуации трябва да се настроите на правилното дишане. Предлагаме ви следните релаксиращи дихателни упражнения, които ще ви помогнат да се справите с главоболието.

Дишайте като йога: дълбоко и бавно

Упражнение №1: Ритмично дишане

Ако дъхът ви е кратък и учестен, забавете го, като поемете дълго, бавно дъх. Вдишайте бавно, докато броите мислено до пет и издишайте също толкова бавно. Забележете как тялото ви се отпуска.

Упражнение №2: Дълбоко дишане

Мислено си представете точка под пъпа. Опитайте се да дишате, като напълните стомаха с въздух отгоре надолу, като балон.

С всяко дълго, бавно издишване ще почувствате как ви изпълва спокойствие.

Упражнение #3: Визуализация на дишането

Седнете удобно, затворете очи и дишайте, докато се наслаждавате на въображаемите картини. Тази релаксация ще ви освободи от напрежението.

Дишайте в естествения си ритъм, представяйки си как вдишвате аромата на красиви цветя: ноздрите усещат аромата , въздухът лесно навлиза в белите дробове, гърдите се разширяват, а след това стомахът се разширява. Издишвайки, опитайте се да се освободите от напрежението.

Упражнение #4: Мускулна релаксация

Поемете няколко дълбоки вдишвания и след това бавно издишайте. Мислено преминете през цялото тяло. Отпуснете зоните на тялото, които са най-напрегнати.

Направете няколко кръгови движения с главата си и раздвижете раменете напред-назад, за да отпуснете мускулите. Поемете дълбоко въздух и издишайте бавно. Този метод  ще помогне да се отървете от главоболието. Можете също така да включите успокояваща музика за пълен релакс.

Упражнение №5: Умствена релаксация

Този ефективен метод е добре да се практикува по-често. Освободете напълно ума си, представете си нещо много приятно и задръжте в това състояние поне 10 минути. Правейки това упражнение, вие възстановявате хармонията между ума и тялото. Въображаемите приятни образи помагат да се настроите към положителното. По време на сесията е важно да се премахне вътрешната негативност, която често е източник на болка.