5 хранителни навика, които могат да причинят мъчително главоболие

502
5 хранителни навика, които могат да причинят мъчително главоболие

Главата може да боли по различни причини – от продължително седене пред компютъра, стрес, лекарства… и дори поради недохранване. Как да се отървем от пристъпите на главоболие?

Преценете дали правите 5-те най-често срещани грешки при хранене, които могат да го предизвикат.

Пропускате закуска, обяд или вечеря

Случва се да жертваме закуската, за да спим по-дълго, да пропуснем обяда поради много работа или вечерята – за да отслабнем. Но пропуснатото хранене може да причини пулсираща болка в слепоочията.

Факт е, че когато не се храните дълго време, нивата на кръвната захар падат, а това може да причини главоболие, виене на свят и гадене.

Трябва да се храните по-често, но по-малко през деня, за да избегнете рязък спад в нивата на захарта и появата на главоболие. Особено важно е редовно да включвате храни с високо съдържание на фибри в диетата си. Това ще ви помогне да поддържате нивата на кръвната си захар стабилни.

Храни с ниско съдържание на протеини

Механизмът е следният – въглехидратите и фруктозата рязко повишават нивото на захарта, а след това намалява значително и това е причината за появата на силна болка.

Диетолозите препоръчват да се добавят протеини към диетата колкото е възможно повече. Например, закуски с ядки, сандвич с фъстъчено масло, кисело мляко, сирене и извара към закуски и вечери.

Твърде много въглехидрати

Трябва да знаем, че тялото работи безпроблемно, ако го доставяме с въглехидрати, протеини и мазнини, поддържайки разумен баланс.

Ако постоянно ядете нездравословни закуски през деня, не се учудвайте, ако вечерта имате главоболие. Отказът от въглехидрати и преминаването само към протеинови храни също е рисков фактор.

Диетолозите предлагат да включите повече пълнозърнести храни във вашата диета, които са богати на фибри , витамини, минерали и антиоксиданти. Те помагат да се чувствате сити за дълго време и предотвратяват пристъпите на глад и главоболието, което ги придружава.

Липсата на вода в тялото

Липсата на вода в тялото може да причини силно главоболие. Дефицитът засяга сериозно, включително мозъчната дейност. Човек става летаргичен, сънлив, раздразнителен, паметта и работоспособността са нарушени.

Също така, при липса на вода, кръвта се сгъстява, става вискозна, появява се главоболие с усещане за тежест.

Пиене на кафе вечер

Всички сме чували за това как кафето може да причини главоболия поради предозиране и ако го пиете вечер.

Но най-често главоболие може да се развие, ако пиете кафе на празен стомах.

Кафето следва да се пие след закуска. А ако предпочитате кафе пред закуски, добавете към него поне някое малко парче сирене или ядки.